Projekat za samogradnju

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

Post Reply
dajsinjo
Posts: 10
Joined: 23 Sep 2010, 12:05
Location: Zagreb

Re: Projekat za samogradnju

Post by dajsinjo »

pozdrav iz zagreba

evo moje ležaljke napravljene od otpada :
http://www.youtube.com/watch?v=ieU7RhjVurc
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Projekat za samogradnju

Post by IRalic »

Dobrodosao! :)

Otpad ili ne, bitno je da se ti udobno vozis :)
A ovladati voznjom MBB bicikla nikako nije mala stvar ;)


Lezeci pozdrav
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
freevesko
Posts: 56
Joined: 25 May 2009, 02:17

Re: Projekat za samogradnju

Post by freevesko »

Dajsinjo,
sve čestitke! Budi drug, pa podeli sa nama konstruktivna rešenja koja si napravio.

Imam takođe jedno pitanje, da li ti je udobno da se voziš. Nekako mi se čini da si zgrčen... Da li je to do činjenice da si tek počeo da voziš ili ima veze sa položajem tela?

U svakom slučaju, bravo bravo.

ležeći...
V.
dajsinjo
Posts: 10
Joined: 23 Sep 2010, 12:05
Location: Zagreb

Re: Projekat za samogradnju

Post by dajsinjo »

fala!

pa i nije tako teško za naučit kolko se priča

to je bila vožnja nakon nekoliko pokušaja pa sam zato zgrčen,
inače sad imam "fotelju" i jako je udobno i sve opuštenije!

sutra idem na sajam u nabavku, još ako i kiša prestane objavit ću kako napreduje bicikl

ramu sam precrtavao preko nekog već postojećeg recumbenta, vozač na slici ima 1.9m :
kako se tu slike uploadaju?
dajsinjo
Posts: 10
Joined: 23 Sep 2010, 12:05
Location: Zagreb

Re: Projekat za samogradnju

Post by dajsinjo »

Image
Image
Image
Last edited by dajsinjo on 01 Dec 2010, 11:29, edited 1 time in total.
dajsinjo
Posts: 10
Joined: 23 Sep 2010, 12:05
Location: Zagreb

Re: Projekat za samogradnju

Post by dajsinjo »

http://www.youtube.com/watch?v=H_Az_NTkxS0
freevesko
Posts: 56
Joined: 25 May 2009, 02:17

Re: Projekat za samogradnju

Post by freevesko »

Bio sam vredan tokom jeseni.
Ovo su prve slike. ceo trike je radjen u Solidworksu 2009. Radjen je pouzoru na hellbentcycles spitfire i thunderbolt ali ima i nekih reshenja sa Goranovih trikova (@Gorane, hvala na savetima i pomotji!). Naravno ima i mojih "izuma", presvega suspendovana zadnja viljushka. Primetitjete da fali, nisam je "projektovao" zato shto imam Scottovu gotovu.

Image

Image


Image


Image

ne ochekujem pre leta da tju da ishta realizujem, mada sam chvrsto reshio da u nekom trenutku napravim jedan trike "po mojoj meri".
komentarishite, svaki komentar je dobrodoshao.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Projekat za samogradnju

Post by IRalic »

Helou :)


Svaka cast! Zaista lep crtez (govori onaj za koga je takvo nesto u domenu magije ;) )
Odusevljen sam dizajnom sedista :) Samo obrati paznju na sirinu cevi gornejg dela, da na bude da ti cevi dodju tacno tamo gde ne treba (npr. ispod lopatica) da ne zulja.
Dizajn kingpina veoma lep, jos da imas komadinu dobre alu legure, i cnc masinu pa da to napravis iz jednog komada :)
Prednja rolnica lanca izgleda dosta klimavo postavljena. Ili kroz ram kao i zadnja, ili veoma jaka "potpora" izvan samog rama.
Eventualno alternativna putanja lanca ispod poprecnih cevi (manje izlozenog lanca izmedju nogu, i iznad cevi u koju obicno udara kada se olabavi) ili ceo lanac kroz crevo.
Da li si siguran da upravljac moze slobodno da se krece i ne udara u poprecne cevi rama ? Naravno pozicija istog bas i nije zgodna.
Zasto sediste tako visoko ? To bas nije recept za sveukupnu stabilnost.
Inace poprecne cevi pod takvim uglom su veoma atraktivne, a imaju i par prakticnih aspekata (lakse spustanje u sediste, dovoljno mesta za pete u slucaju niskih osoba)
ali u praksi uglavnom izbegavane, jer daju veliku duzinu boom cevi,kao i vecu duzinu poprecnih cevi sto obicno rezultira sa previse fleksibilnosti u tom delu,
i generalno to dovodi veceg opterecenja materijala u tom delu, te ako jacina cevi nije shodno tome prilagodjena(deblje, vece)
veoma lako dolazi do pucanja rama.
Naravno ceo zbir toga rezultira povecanom tezinom rama.
Licno sam video na proslom skupu u Ceskoj kako je Azub prototip trajk pukao bas na sredini glavne cevi, tacno gde se poprecne spajaju sa njom (ne na varu bocnih!) a upravo koristi bocne cevi u ofsetu, i to manje ofseta nego na tvom crtezu.
Image

Dobra ideja sa vec gotovom viljuskom, ali treba imati na umu da je ista dizajnirana za dvotockas, cija zadnja viljuska trpi veoma male bocne sile, za razliku od tricikla koji se ne naginje u krivini.
Moze se pokazati da je previse "mekana", a naravno rezultira i pucanjem usred zamora materijala (pogotovo ako je alu)

Budi i preko zime vredan, pa da se na prolece vec vozas! :)


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
freevesko
Posts: 56
Joined: 25 May 2009, 02:17

Re: Projekat za samogradnju

Post by freevesko »

U dizajn ovog trike utkao sam osnovnu namenu, a to je da nosi nimalo gipku, mrcinu od 120 kg (momci nemoj te da se osetjate prozvanim, mislim na sebe ;), a iz tog chuda bre treba ustati). Zato je sedishte visoko i prilichno shiroko, zato je materijal chelik (i to debeeeli, ruska shkola shta da kazzem)
Ovo je kao pikup u odnosu na ferarija, ima dve i po tone, sedishte je na metar od zemlje, ako se zaletish nije problem da ga prevrnesh, ali mozze da povuche boga oca, za razliku od ferarija, koji i ako mozze da povuche, ima jedva mesta za dve lagane osobe.
Naravno da je prilichan rizik ovakav dizajn, a to se odnosi i na boom, direktno upravljanje... ali ko shto kazzu ko ne reskira ne dobija.
Divota rada u Solidworksu, je shto sve mozzesh da simulirash odmah, odnosno mozzesh da dizajnirash u kontekstu mashine: ne ne udaraju ruchice upravljacha u sedishte, napravljene su tako da prolaze tik ispod. Naravno tu postoji drugi rizik, a to je da su prenisko, odnosno da tje biti nemogutje voziti duzze zato shto ruke stoje ispod linije kukova. No uvek mogu da napravim indirektno upravljanje, ako se ispostavi da ovo ne valja.
Svestan sam da prednja rolnica nikako ne stoji dobro, to je sledetje shto planiram da ispravim. Smanjnje pogo efekta i potreba da lanac bude sa shto manje krivina, nikako ne idu zajedno. Problem je shto nema predstavu koliko tje sedishte da "utone" u odnosu na cevi, odnosno koliko visoko mogu da pustim lanac. U idealnom sluchaju, prednja rolnica mi ni ne treba.

Shto se tiche zadnje viljushke 800 dindzi za Scott G-zero, zadnju viljushku je bio preveliki mamac da bi mu odoleo, da pravim zadnju viljushku iz pochetka ceo trajk bi bio drugachiji.
20" tochkovi bi trebalo da koliko toliko smanje lateralne sile na zadnjoj viljushci.

toliko za sad.
lezzetji
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Projekat za samogradnju

Post by IRalic »

freevesko wrote:U dizajn ovog trike utkao sam osnovnu namenu, a to je da nosi nimalo gipku, mrcinu od 120 kg (momci nemoj te da se osetjate prozvanim, mislim na sebe ;), a iz tog chuda bre treba ustati). Zato je sedishte visoko i prilichno shiroko
E sad, pazi, ako napravis nize, pa se malo pomucis kod ustajanja i sedanja, za cas ce kilaza da spadne :D

Inace sto se tice direktnog upravljanja, vozio sam samo jedan trajk sa takvim, onaj iz panceva,
i mogu da kazem da neke velike mane nisam primetio.
Najvise sta sam osetio jeste veci prenos vibracija sa tocka, nego kod indirektnog.
Naravno upravljanje je nesto direktnije/sportskije, ali nista na sta se u 5 minuta ne moze naviknuti.

A viljuska - to sto si naveo je savrseno opravdanje :D A boze moj, lepota samogradnje je da ako nesto krene naopako,
napravis drugo i gotova stvar :)

Pozdrav
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
dajsinjo
Posts: 10
Joined: 23 Sep 2010, 12:05
Location: Zagreb

Re: Projekat za samogradnju

Post by dajsinjo »

novi bajk u izgradnji
Image
Image
Image
dajsinjo
Posts: 10
Joined: 23 Sep 2010, 12:05
Location: Zagreb

Re: Projekat za samogradnju

Post by dajsinjo »

Image
Image
freevesko
Posts: 56
Joined: 25 May 2009, 02:17

Re: Projekat za samogradnju

Post by freevesko »

super dajsinjo!
sve chestitke!!!

samo jedno kratko pitanjce,
kako si napravio model sedishta (dakle ne stakloplastika, to znam, nego sam oblik) da li si imao neki uzor ili si lio po svom doopetu .o)))
dajsinjo
Posts: 10
Joined: 23 Sep 2010, 12:05
Location: Zagreb

Re: Projekat za samogradnju

Post by dajsinjo »

freevesko wrote:super dajsinjo!
sve chestitke!!!

samo jedno kratko pitanjce,
kako si napravio model sedishta (dakle ne stakloplastika, to znam, nego sam oblik) da li si imao neki uzor ili si lio po svom doopetu .o)))
Otjerao sam djecu iz pješčanika i utisnuo svoje dupe i...

šala naravno, po slici nekog sjedala sa azuba sam uzeo neke krivule pa se malo igrao i dodao još naslon za glavu ali čini mi se da ću ga odrezat
uglavnom u solidworksu pa zatim kod kolege na home made cnc glodalici u stiroporu pa u gipsu pa u stakloplastici ali nije još gotovo
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Re: Projekat za samogradnju

Post by IRalic »

Takodje cestitam! :)
Pazi, to sa peskom uopste nije losa ideja ;) u pesak, pa u njega prospes gips, pa staklo na gips .. :D


Pozdrav!
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply