Lezeci biciklevi ;-)

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Dejv wrote:
Al postoji tu i jedan drugi problem... npr neki od nas nemaju gde da smeste tricikl... zivi se po stanovima... ne zive svi u AP Vojvodini...


Ali cekaj,sta sa tim ? Parking prostor ?
Pa el imas zid ? El imas kuke za bajs za 500 dinara ?
Okacis ga na zid,i eto ..

A i mozd ai ne moras.Lepo fotelju poklonis prijateljima,
ili ostavis pored kontejnera da 'gani odnesu,
a na mesto fotelje parkiras trajk :D

Slab ti je to izgovor,kao nemas mesta ;-p


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

stein wrote:Počinje malo da me smeta kada pročitam robert stein ovo, pa Robert Stein ono...

ebiga,tako je to kad postanes poznat ;-p


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Dejv wrote:
@Stein
Al si pokopao sve ljude ovde sada....
Al postoji tu i jedan drugi problem... npr neki od nas nemaju gde da smeste tricikl... zivi se po stanovima... ne zive svi u AP Vojvodini...
AP? Ha ha... Nemoj da te neko čuje, pomisliće da želiš da se cepaš... Elem, ni ovde ne žive svi u kućama, a ako i žive (kao ja naprimer u kući koju još ima da plaćam banci 9 godina i dva meseca a auto parkiram pred kućom na ulici) nema tu baš mesta. Svoj foldable "MALI20" (ime kaže koliki su točkovi) držim u predsoblju/hodniku jer inače moglo bi da se desi da ga sledeće jutro nema...

Za držanje tricikli postoji dobar fazon sa kačaljkama na zidu, praktično se svodi na to da su točkovi oslonjeni na bočni zid a površina poda koju zauzima sa svodi na veličinu sedišta tricikla. Mali stambeni prostor nije neki izgovor za nemati tricikl. Ako neko nije zainteresvan i to prizna, mnogo je poštenije. Izgovore ne odobravam. Gde stane prosečan mtb ili drumarica, stane i tricikl.
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

bodapro wrote:potpuno se slažem sa tobom Roberte...internet je pun handmade bentova

pozz...
Da, internet je čudo...

Ovo što sledi, treba uzeti sa blagom rezervom jer je ovo samo moje mišljenje a kombinacija je mišljenja drugih i mojih ličnih saznanja i iskustava.

1) Ne volim bicikle (rekumbente) pa se nikada nisam posebno opterećivao tim segmentom.

1a) Bicikli su nestabilni i imam problema u glavi sa održavanjem ravnoteže pri kretanju i zaustavljanju, Igor očigledno nema pa je to samo dokaz da je to jako individualna stvar.

1b) FWD jedino ZOX sistem nešto vredi ako se ide na samogradnju.

2) Tricikli su sasvim druga stvar. Dobrano složeniji za izvedbu dobre prednjice (dva točka napred i jedan pogonski nazad) nagrađuju vlasnika svim mogućim pogodnostima na putu kada se završi... Hoću reći, debelo se isplati.

E sad, kao 3 bih dodao da o delovima malo znam i mogu da dam svega nekoliko generalnih saveta vezano za odabir delova. Ovo naravno više važi za tricikle sa dva prednja točka a generalno za sve tricikle.

Da bi se tricikl uspešno sklepao, treba znati da se točkovi za razliku od dvotočkaša ne naginju u krivini pa je bolje ići na manje točkove. Naši modeli se pretežno rade sa 20" (ISO406) zadnjim i 16" prednjim točkovima (ISO349)

Glavčine-glave-nable imaju kuglične ležajeve za 12mm osovinu zbog jednostranog prihvata i to je neki minimum

Točkovi se rade sa žbicama ISTE dužine, smaknuti su mnogo slabiji zbog jakih bočnih opterećenja... Kalkulator: http://www.kreuzotter.de/english/espeich.htm
Po mogućnosti raditi na DVA krsta

Zbog problema sa kompatibilnosti, dizajnirao sam specijalnu prednju glavu za tricikle. Naime, klasična disk glava ima prečnik oko 60mm kod pragova i oko 55mm širine između pragova. Kada se takva glava užbica u 26" felnu, dobija se oko 12 do 13 stepeni otklona žbica i sve je ok. Međutim, kada se taj razmak sa obruča od 559mm smanji na obruč koji je nominalno 349mm, ugao otklona raste na skoro dvostruko više i mnogo je teže i nezahvalnije praviti takve točkove. Zato sam dizajnirao glavu koja ispravlja taj problem i glava je uža za cca 20mm pa je opet sve u redu. Sa užom glavom idu i dodatne pogodnosti. Smanjuje se težina kako same glave, tako i potrebne osovine i smanjuje se poluga koja deluje na osovinu, poboljšava aerodinamika, i smanjuje ugao kojim se kompenzuje otklon koji je potreban da os oko koje se okreće točak pri skretanju nišani u tačku gde guma leži na podlozi.

Da ne detaljišem previše, sve je jako jednostavno i lepo objašnjeno tu: http://www.speedpedal.com.au/cms/A_1084 ... ticle.html
Naravno, tu će se naći gomila novih izraza koje treba "svariti" ali koga zanima, ukapiraće brzo jer je sve propraćeno i ilustracijama i slikama.

Druga stvar koja je važna je odluka o prenosnim odnosima. Treba računati na najgore uslove pod kojima bi se tricikl vozio. Na ravnini, klasičan mtb-komfort trofaz kombinovan sa 26" pogonskim točkom i recimo 11-34 zuba na zadnjoj glavi dovoljan je.
Za "planinarenje" bolje bi bilo kombinovati neki 30-39-53 napred sa 11-30 nazad sa manjim zadnjim točkom.

Upravljanje na dva prednja točka zahteva malo klikera... I pokoju dasku u glavi, ali tu: http://www.eland.org.uk/steering.html nalazi se kolekcija excel kalkulatora plus objašnjenja slična onima sa već gore navedenog sajta o upravljanju, ovaj put, malo specifičnija i prvenstvano usmerena da pomognu za proračun dobrog upravljanja na dva točka.

Ono što tamo nije toliko jasno naznačeno je da kalkulatori podrazumevaju DVODIMENZIONALNE projekcije i uvođenjem nagiba i otklona oko prednjih točkova, tačke oko kojih se vrše računice u prostoru treba korigovati. Primera radi, osovina upravljanja i njen nagib treba da budu paralelni sa nagibom nosača točkova gledano sa strane jer se jedino tada i jedino tako može govoriti o prenosu identičnom kao na kalkulatoru. To znači da ako se sa strane gledano, ostvari tzv "zatur" od 8 stepeni (gornja strana osovine nagnuta je prema nazad) onda okretišna os odstupa od potpuno vertikalnog položaja za 8 stepeni, mereno od horizontale zemlje 82 stepena. Isto toliko treba nagnuti i os oko koje se okreće volan. U svakom drugom slučaju kalkulacija i stvarni rezultat neće se poklopiti. Na točkovima (prednjim) postoji i već spomenuta kompenzacija, tzv "kingpin inclination" i taj ugao treba da bude tako namešten da os oko koje se točak okreće u skretanju prolazi kroz osovinu točka i da se na zemlji sretne sa gumom na putu. Što je točak veći (visina osovine dalje od zemlje) a glava uža (vertikalna os točka bliža kraju glave) , manji ugao je potreban da se ta kompenzacija izvrši. Ovaj ugao u praksi obično varira između 13 i 17 stepeni otklona od vertikale. U kalkulatoru, zbog poremećenih odnosa ne može se izvršiti procena gde se u stvarnosti nalazi tačka gde se ove dve osi seku, ali se može uraditi na komadu papira ili recimo nekom programu za crtanje koji omogućava rad sa tačnim dimenzijama, Corel, naprimer. Sa prosečnim poni-mini točkom od 20" prečnik (nominalni) je 500mm što znači da se centar osovine nalazi na 250mm. to je jedna referentna mera koja se nikada ne menja. Sledeće je odrediti fizičku dimenziju glave i nosača na koji se glava pričvrsti preko osovine. Glave sa nosačem diska su nešto šire pa je tu situacija takva da nema tačne kalkulacije dok se ne zna tačna dimenzija glave. Svejedno, kada se zna dimenzija glave, treba računati da će se sredina felne i gume naći na sredini pragova glave, odatle se smeri dužina, plus najmanje poluprečnik osovine okretišta točka (ako se recimo koristi standardna kombinacija sa šoljicama onda se to uzme kao 34mm prečnika) pa dolazimo do zbira unutrašnje dimenzije glave plus cca 20mm za nosač točka, recimo da je to 60mm ukupno i na visini od 250mm od zemlje se od ove tačke povuče linija koja spaja centar gume na zemlji sa ovom tačkom. Tako dobijena kosa linija zaklapa neki ugao, otklon od vertikale i kao što rekoh, u praksi se kreće od nekih 13 do 17 stepeni, naravno, sa užim glavama može i manje a sa širim i više. Ugao je direktnoj u zavisnosti od veličine točka i udaljenosti okretišta od centra glave.

Tačka gde se ove dve osi (osa osovine točka i os okretišta točka) seku je referentna tačka za proračun upravljanja. Ako se zglobovi na krajevima polugica nalaze tačno u visini osovine, treba računati na razmak od centra rama levo i desno do tačke gde se ova tačka nalazi, međutim, ako se polugice dižu, razmak se smanjuje a ako se ide niže, razmak raste jer ugao osi okretišta točka nije idealno vertikalan, a odstupanja će iznositi i do +/-10mm što je mnogo da se zanemari. Idealno bi bilo kada bi polugica koja spaja volan sa nosačima točkova bila pod 90 stepeni u odnosu na okretišne osi točka i volana, gledano sa strane, što znači da ako je recimo zatur točka 10 stepeni od vertikale, da i prednji kraj polugica upravljanja bude odignut na prednjem kraju za istih 10 stepeni. U praksi je to retko moguće a posebno ako se izabere ukršteni sistem koji koristimo mi i recimo Greenspeed, ali to je već previše uz prvu jutarnju kafu...

Što se tiče lanaca i menjača, ne marim mnogo za to, takve komponente su stvar ličnog opredeljenja i finansija. Tu nemam saveta jer jednostavno ne znam ko kako i šta proizvodi ovih dana. Što se tiče saveta za ovakav ili onakav pristup rešavanju dizajna tricikla, drage volje.


:shock:
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

Prostor jeste problem - ako zivis sa svojima... a ja zivim sa mojima...
Terasa je siroka metar ipo i problem su dva obicna bajsa a kamoli tricikl, predsoblje (kad se oduzmu plakari) isto ostaje otprilike metar ipo za kretanje... dnevna soba sluzi kao spavaca, moja soba - 8m^2 - ni tu nema gde.... tako da ja zaista nemam gde da smestim bajs....

Bila je mogucnost da dobijem zajednicku prostoriju - ali anketa kome da se dodeli je namestena bila tako da sam ispusio...

A da sam za otcepljenje onda ne bih rekao AP nego SAP :)
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

Samo da dopunim (uh ovaj glupi forum nema mogucnost editovanja sopstvfenih postova)

SAP - ne kao socijalisticka kao sto treba, nego kao samostalna :)
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
alazovic
Freebiking druid
Posts: 773
Joined: 02 Feb 2005, 15:41
Location: Kraljevo, Srbija
Contact:

Post by alazovic »

Dejv wrote:...uh ovaj glupi forum nema mogucnost editovanja sopstvfenih postova
Prvo pročitaj par threadova ovde pa razmisli ko je ovde glup :)
Hint: Provereni korisnici...
Image
There lie the woods of Lothlórien!...There are no trees like the trees of that land.
For in the autumn their leaves fall not, but turn to gold...
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Dejv wrote:Prostor jeste problem - ako zivis sa svojima... a ja zivim sa mojima...
Sorry to hear that. Neka, ne sekiraj se, kada odrasteš dovoljno, naćeš neki poslić, stančić ili kućicu na zajam, najam ili kredit (ovo poslednje je otprilike najbolje na duže staze - bolje kupiti sebi prvi nego nekom drugome drugi) samo se bojim da te tada već bike neće zanimati jer će doći gospođa pa deca pa auto pa u penziju pa onda možda pomisliš "gde sam ono beše ostavio bajs?" :twisted:
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

IRalic wrote:

ebiga,tako je to kad postanes poznat ;-p


`


... da... :roll: i ondak te tako bezveze, upo popodnevnog odmora zivkaju razni tamo neki... štatijaznam.... recumbentbuttsi... :mrgreen:
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

alazovic:

Znam ja za to - ali mi reci na kom se jos normalnom forumu koriste tako idiostska podesavanja da korisnik ne sme da menja svoje postove i da ih brise dok ne postane "proveren"
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

Dejv,

Forum, kao što mu i ime kaže, javna je oglasna tabla, mesto za svačije grafite. Kao i na mailing listama, postoje nepisana i pisana pravila ponašanja. Uvredljive opaske, ne baš pristojni izrazi i reči nemaju šta da traže na ovakvim mestima. Moderatori su ljudi sa dizginama da izlive trenutačno prenaglašenih emocija drže pod kontrolom a ovo ovde je jedan od načina. ni meni se previše ne dopada nemogućnost da dodam ili preradim text, ali uvek ima mogućnost da se doda ispravka pre nego se pošalje na forum ili u posebnom slanju. Nije to toliko problem. Bitno je da se na pitanje dobije odgovor, da se sazna ono što na drugom mestu ne može da se nađe i/ili da se dobije pojašnjenje za nejasne stvari... Rekumbenti su posebno zanimljiva kategorija koja daleko odudara od svega onoga što smo uvek znali ili mislili da znamo o biciklima. Videti da i ova vrsta vozila ima svoje parče prostora na forumu u zemlji gde tek možda šačica ljudi poseduje i vozi ove lude sprave, više je nego odlična stvar! Znači, nismo totalni idioti, niti je forum idiotski. Nego, Dejv, imaš li ti neki konkretan plan šta da radimo a da ti osmislimo neki bike koji bi mogao da izduvaš, preklopiš i smotaš tako da ga možeš strpati u neki delić nekog dela stana u kome živiš? (znam da verovatno nemaš auto ali evo naš tricikl u takovoj poziciji...)
http://www.pixum.de/members/bikerevolut ... bfa3481290
freebiking
Site Admin
Posts: 56
Joined: 02 Feb 2005, 14:28
Location: Gde god moze bicikl
Contact:

Post by freebiking »

Sve sto treba da uradite to je da zatrazite status proverenog korisnika i problem resen. Praksa da se na forumu sve privilegije daju korisnicima nakon sto je na neki nacin utvrdjena njihova dobronamernost uvek postoji. Mozda samo ima razlika u nacinu implementacije.

Kod nas je ustaljeno da korsinik zatrazi status proverenog korisnika i nakon toga dobija sve privilegije. Tak izbegavamo mnogo problema sa zlonamernim anonimcima koje vi ne vidite, ali ih dnevno ima i po desetak.

Praksa koju smo ovde ustanovili je da korsinik koji je anoniman, ne moze imat pune privilegije na forumu. Iz anonimnosti izlazi tako sto ga na neki nacin upoznamo, uglavnom kroz ono sto pise na forumu.

Ovo je ovde svakako offtopic, a od korsinika koji dobro poznaje nacin rada na forumima se da ocekivati da bar primedbe ove vrste ostavlja tamo gde je to predivjdeno, zar ne? :)

Ako imate problem sa forumom, pitajte u Pitanaj i predlozi. Uvek moze da bude i neka greska u konfiguraciji. Recimo stein bi morao da ima sve privilegije na forumu, a ako ih nema, treba da proverimo gde je greska. Dave, sad si i ti provereni korsinik pa probaj da li ti sve radikako ocekujes.
Dejv
Posts: 372
Joined: 18 Sep 2006, 23:13
Location: 彦根、日本
Contact:

Post by Dejv »

Nemam auto - imam keca ;)

Al vidis - to bi bio dobar tricikl koji bi mogao da se folduje i zapakuje lepo... ali i da se lako raspakuje - da to ne oduzima previse vremena....
Koliko bi tako nesto kostalo?
Nemanja Jakovljevic
留学生
MOJE PREZIME@softbank.ne.jp
www.jakovljevic.net
User avatar
stein
Posts: 110
Joined: 30 May 2007, 07:38
Location: Subotica

Post by stein »

koliko bi to bilo? hmm... podosta vremena da se osmisli kako ga ispreslagati da bude mali... misli o tome...
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

stein wrote:Nego, Dejv, imaš li ti neki konkretan plan šta da radimo a da ti osmislimo neki bike koji bi mogao da izduvaš, preklopiš i smotaš tako da ga možeš strpati u neki delić nekog dela stana u kome živiš?

Bas.Napraviti folder,bilo bajk ili trajk.
Presavijes ga,i kraj price.
Greenspeed folder staje u "kofer",doduse malo veci,samo kada se prekolopi,
bez skidanja tockova i sta ti ja znam ..

Ready to ride
Image

Odvrni jedan sraf
Image

Izvadi sediste iz lezista
Image

Izvadi sraf
Image

Popusti spojku rama
Image

I presavij
Image


Ako ikada budem sebi pravio mali sportski trajk,definitivno ce imati neku formu preklapanja/rastavljanja,najverovatnije identican sistem kao Greenspeed GT i X serija.


Jos "extremnije" vidjenje sklapajuceg trajka:
Aiolos iz Nemacke.

Image

Image

Image




Ili slican koncept Meksickog JM Recumbents trajka:

Image



Bicikl je jos lakse sklopiti,i moze se cak smestiti u platnenu torbu i nositi na ramenu,u autobusu/vozu bez potrebe da se palca doplatna karta za bajs.

Evo par elegantnih primera:


Dahon sklapajuci bicikl,vesto prepravljen u SWB sklapajuci 'bent (samo navaren boom na ceonu cev)
Image

Image




Veoma interesantan koncept ram.
"osigurac" sklapajuce sarke glumi sama viljuska,a suspendovana zadnja viljuska se savija prema napred.(nema je na slikama,ali se vidi pivot point i lezaji)
Veoma lukavo i kompaktno.
Doduse ne znam da li je vlasnik uspeo i da zavrsi projekat.

Image

Image



Zatim bajk iz poznate kuce sklapajucih bicikala,BikeFriday
Zadnja viljsuka se preklapa ka napred,boom unazad,a preklapa se i uvlaci teleskopski stub upravljaca.

Image


A i najnoviji model Holandske firme Challenge,Mistral u Travel varijanti.
I tockovi prikolice i njen ram staju u kofer!

Sad ga vidis
Image

Sad ga nevidis ;-)
Image
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply