SUS rekumbent

Sve o "ležećim" biciklima

Moderatori: IRalic, Moderatori

SUS rekumbent

Postod Petar030 » 14 Sep 2012, 04:09

E ovako,postavio sam temu na bjbikers srbija,i dobio od likova neke informacije.
Te informacije se ticu ugradnje motora sa unutrasnjim sagorevanjem na biciklu.
Posto volim da se mnogo vozim,sa bajsom predjem 50km dnevno po gradu,hteo sam da ugradim neko motorce od 50cc ili jace.
Sve se svelo na neki normalan budzet od 600eura ako ja sve napravim.
Sve sam gledao i lutao po internetu i nasao lezeci bicikl.
To sam video prvi put u Vranju 2010 godine,kako dva lika veslaju uzbrdo.
Ima vise vrsta tih bajkova,mene interesuju samostojeci,ima sa dva tocka napred ili dva tocka nazad.
Neznam sta je bolje i upravljivije,jer kada to probam i odvozim nekih 500km,planiram da pravim serijsku proizvodnju.
Sediste planiram da napravim od kevlara,ili kombinacija kevlar-karbon u RTM postupku,sa memoriskom penom i koznim sedistem.
Recumbent me interesuje sa full-suspenzijom,a tockovi dovoljno siroki,koji mogu da trpe brzine preko 150km/h.
To mi je bitno jer sa biciklom,na koju sam hteo da stavim motorce,razvijao bih oko 50km/h,to je tomos automatik ili neki skuter.
Stvar ovde postaje vrlo ozbiljnija,te planiram postaviti 250cc-600cc kubika motor,cak i sa vodenim hladjenjem.
Prica se ne zavrsava tek tako,jer rekumbent hocu da vozim kao biciklu,i da se vozim na corbu,na velikim uzbrdicama.
Nemam podatak,koliku snagu daju alternatori motocikala,kako ih zovu magneti sa anker plocama,ako sam dobro razumeo,meni treba neka snaga od priblizno 100w pri 12v DC nestabilisanog napona.
E sad zasto je to bitno u celoj prici.
Odavno vec razvijam HHO sistem za sus male motore,koji to gorivo koriste u potpunosti,znaci sa 1L destilovane vode i motorom od 100cc predjem oko 1000km.
Od svega toga to mi je najveci cilj,a rekumbent polozaj mi omogucava potpuno udobnu voznju i testiranje u veoma teskim uslovima,da vidim do koje granice mogu da eksploatisem ovo prevozno sredstvo.
Alternator je bitan,da daje potrebnu snagu HHO suvim celijama,za potrebnu elektrolizu.
Sve znam da pola teme rekumbenta sus,nema veze sa biciklizmom,ali ja nemam ni jedan podatak kako da profi donekle izradim tu vrstu bicikla.
Ram pravicu od aluminijuma sa legurom magnezijuma,ili celik ali tezina bice problematican faktor jer da li se moze voziti pedalama,ili samo motorom sa unutrasnjim sagorevanjem,jer tada to vise nije bicikl.
Postoji ram od titanijuma,ali to kosta 2000eura.
Inace ja se bavim izradom FIA automoto sport kavezima-rollbarovi,TIG zavarivac legura,MAG co2 zavarivac,odnosno volim te specijalne extremne sportove,te imam nadu kako sam naveo da otvorim proizvodnju,i tako se prilagodjavam nabavki alata i masina toj grani delatnosti,da kazemo da sam univerzalni serviser mehanike.
Bajs kojeg sam pazario Slika
Trebam ovako nesto napraviti od ovog bajsa uskoro Slika
To je moj cilj Slika
Petar030
 
Postovi: 5
Pridružio se: 14 Sep 2012, 03:35

Re: SUS rekumbent

Postod IRalic » 15 Sep 2012, 17:56

Dobrodosao na forum Petre! :)


Dosta si toga nabrojao na gomilu, pa nisam bas shvatio najbolje - dodatni pogon na pedale zelis kod tog manjeg modela,
sa motorom od popeda/scootera ?
To se cini razumna zamisao.
No kako zalazis u vece kubikaze dobijas i znatno vecu tezinu samog motora, kao i sasije i komponenata
koji moraju da istrpe taj motor i performanse, a tu su ti pedale potpuno suvisne, osim mozda za odrzavanje brzine na nizbrdici ;)
Dakle ako planiras da vozilo ima snagu reda 10+KW odmah zaboravi na bicikl i bicikl komponente na vozilu za tu namenu.
Ono sto ti treba jesu delovi skutera ili quadova, njihova suspenzija, tockovi, kocnice,etc.

Imao sam prilike da probam jedan elektricni recumebtn motocikl (20+KW) i sve je bilo super,
ali tockovi i gume, kao i kocioni sistem preuzet sa nekog 16" skutera nikako nisu bilo dovoljni
za performanse koje je to vozilo razvijalo.
Nemam brojke, ali dovoljna informacija je da tako veliko ubrzanje u zivotu nisam doziveo,
ni u jednom superultraturbodizel autu, ni na nekim 600+ccm motociklima na kojim sam se vozio.
Jednostavno avion ubrzanje, gde treba time i upravljati i kociti, te su potrebne vozne komponente pravih motocikala
ukoliko zelis da se bezbedno vozis na takvoj munji.

Sto se recumbenta tice, tri tocka su svakako zgodna za takvo jedno vozilo.
Toplo preporucujem tadpole varijantu, dakle dva tocka napred, a jedna pogonski tocak pozadi.
Pored bolje stabilnosti i optih voznih karakteristika, znatno uproscava i resenje prenosa, jer mozes iskoristiti bukvalno
ceo zadnji kraj kakvo motocikla/skutera/mopeda.

Od prikazanog delta tricikla odmah odustani ( Vecuum Velocipede) jer je to jako cudna i tesko upravljiva masina.
Pogon prednji sa linearnim drajvom pomocu poluga (klasicne kurble ne idu, jer bi pete kacile o asfalt prilikom okretanja)
a upravljanje delimicno zadnjim tockovima, delimicno naginjanjem.
Retki su oni kojima je poslo za rukom da ka voze uopste.
Inace cak i bez tih detalja koncept nije dobar za to sto nameravas, jer nemas dovoljnu sirinu traga tockova
koja bi ti garantovala stabilnost.
Naravno ako se celo vozilo i tockovi naginju u krivinu (leaning trike) onda je prica druga,
mada i kod te price fakticki dobijas bicikl sa dodatnim tockom, koji daje dodatnu trakciju i vecu stabilnost u krvinama,
i eventualno stabilnost pri zaustavljenom vozili (da ne mora da se spusta noga) npr kao na Piaggio mp3 skuteru.

Potrazi na Google "reversed trike" kako se popularno naziva tadople recumbent ali kao motorno vozilo.
Dobices dosta ideja ako malo procunjas i potrazis na tu temu.
S obzirom da ti zavarivanje cevnih konstrukcija nije strano, verujem da neces imati problema sa izradom.
Sve sto treba je da se malo potkujes teorijom, da bi znao kako st ai gde treba zavariti ;)

Inace i sam imam "u planovima" slicno vozilo, ali kako to zahteva dosta novcanog ulaganja, ostavio sam to za neku budocnost. Mozda.

Veoma me interesuje sta si uradio na HHO planu, tj da li si uspeo da bez problema pogonis SUS motor cisto na gas.
Svojevremeno sam se interesovao za ideju, ali nisam odmakao dalje od internet proucavanja iste.


Pozdrav :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Slika
Korisnikov avatar
IRalic
Freebiker
 
Postovi: 1786
Pridružio se: 29 Mar 2005, 23:59
Lokacija: Home is where the bike is :D

Re: SUS rekumbent

Postod Petar030 » 15 Sep 2012, 22:51

http://www.youtube.com/watch?v=apd1KBjLV8k sve je pocelo od ovog,ta brzina bez vesanja,nema amortizera.
Shvatio sam da je skup projekat i da treba mnogo vezbe,i odustao sam od toga.Bezbednija verzija ovoga je T-rex.
Evo mene kako sam se vozio na karting stazi u Bor-u http://www.youtube.com/watch?v=AUHcuGfN7wU&feature=plcp (ja sam Diodamajstor ako ste culi negde za mene).Karting je 7ks snage,nema brzine samo sajla leptira gasa i kocnica.

IRalic,hvala na iscrpnom odgovoru.
Meni se cini da koncept sa dva tocka nazad i jednim tockom napred je laksi za upravljanje.To se sa moje tacke gledista odnosi,ukoliko se vozi vecom brzinom,inakrivljivanjem prednjeg tocka.Ja sam shvatio,cak mozda i pogresno,da je prednji deo bicikla pricvrscen horizontalnom osovinom za zadnji deo,te se tako vrsiskretanje.
Rukovaoc se uhvati rukohvatima-kormilom u predelu zadnjice,gde su i same rucice kocnica,te se tako podboci,ostavljajuci snagu u predelu noga.
Postoji firma german-wheels.com schmidt felgen.
Oni prave titanijum,delimicno bandase za motocikle.
To kazem ukoliko razmisljam o agregatu motocikla preko 300cc.
Jeftinija i super-funkcionalna izvedba jeste donekle agregat tomos automatic 49cc.
Na internetu stoji da je Schimano i Schmidth firma napravila hubdynamo,koji je opet preskup i ne zavrsava moji kriterijum,da prevedem preskup je uredjaj za ono sto pruza,ali za bicikle je ekstra.
Vec sam osmislio kako da napravim hubdynamo homemade veoma vece snage,pri 10RPM,mali broj obrtaja tocka sa punom snagom,nemora da se brzo vozi a dobija se zeljena snaga.

HHo sistem razvijam od 2008 godine.
Razvio sam 100% do kubikaze 300cc.Kod elektrolize vode potrebna je snaga i veliki broj ploca,a na triciklu,je to nemoguce izvesti,te je potreban snazan hubdynamo,a mali 2t tomos od 49cc nema,odnosno ukoliko ima alternator,jos neznam on je preslab.
Da napomenem tricikl u osnovnoj izvedbi imace GPS,audio sistem,kamera sa memorijom,led svetla i migavce sa tranzistorskim automatom.
Ukupna potrosnja LEd rasvete iznosi 10W pri 5vDC.
Pored HHO sistema bice koriscen standardni rezervoar zapremine 3L izradjen od karbona sa unutrasnjim ojacanjima od inox-a.
Prilikom primene karbona na ramu bicikla koristi se kiselootporni poliester-smola,velike firme u tome grese,ali ja pratim svaki korak,jer hocu da gotovo vozilo bude savrseno i upotrebljivo u maksimalnom roku eksploatacije.
Tricikl bice tipicni drumas.
Petar030
 
Postovi: 5
Pridružio se: 14 Sep 2012, 03:35

Re: SUS rekumbent

Postod IRalic » 16 Sep 2012, 02:32

Hej :)



Delta varijanta (upravljajuci tocak napred, dva pozadi) jeste jednostavnija sto se pravljanja tice,
ali vozne karakteristike su obicno na nivou tricikla za babu koja ide na pijacu.
Da bi se obezbedila stabilnost velika vecina tezine mora biti izmedju dva zadnja tocka.
Onda to proizvede problem prelakog prednjeg kraja, pa lako dobijes tzn. understeer, odnosno u krivini lako bezi prednjim krajem
van krivine.
Problem je i kocenje, jer je malo trakcije na prednjem tocku.
U obrnutom slucaju, tj. tadpole-u imas dva tocka napred stoga i povecenu trakciju,
dakle bolje i upravljanje i kocenje, a pogotovo jer imas kocnice na oba tocka.
Iako na prvi pogled komplikovanija izvedba upravljanja, nije ustvari tolko komplikovana.
Svako vozilo sa prednja dva tocka tako funkcionise, dakle kao auto, i nije to nista komplikovano.
Samo se treba pridrzavati nekih pravila geometrije upravljanja, i nema problema.

Vacuum Velocipede upravlja tako nekako kako kazes - prednji kraj prikacen na zadnji tako da se oko njega rotira,
a osa okretanja je jako ostrog ugla.
Sam takav sistem omogucava nesto malo skretanja, i naziva se lean steer (nagni se da upravljas)
Ali kao sto vidis na ovof fotki, zadnji tockovi takodje skrecu, jer je sam lean steer nedovoljan da bi bilo prakticno (preveliki krug zaokreta)
Upravlja se pomocu dve poluge, gde jedna kontrolise zakretanje zadnjih tockova, a druga naginjanje.
Slika

Baci pogled ovde, sve lepo pisano kako i sta http://www.fleettrikes.com/vacuum.htm
Zakljucak: veoma interesantna i neobicna masina, ali nikako nije nesto sto se zeli voziti izvan cirkusa, da se tako izrazim ;)

Ako insistiras na delta rasporedu, onda je najbolje resenje nesto vako: https://www.youtube.com/watch?v=IrKlDhFEszQ
Leaning delta trike. Konkretno je ovde pogon na prednjem tocku, i sva tri tocka i ceo tricikl se naginju u krivini.
Geometrija upravljanja prenjim tockom klasicna.
Te sa fakticki voznja ne razlikuje od voznje bicikla, ali kod stajanja kocnica koja sprecava rotaciju obezbedjuje da tricikl stoji uspravno,
tj da se ne naginej u stranu ako malo mrdnes telom, ili dune vetar ;)
http://www.fleettrikes.com/blackmax.htm

Imao sam davno Tomos, onaj stari na 6V (motor A35), i struja je jedva dovoljna da podmiri potrebe svetala,
a tamo je prednja sijalica jedno 15-20W, a zadnja 5. Dakle nekih 30ak Wati max snage.
Dobos s magnetima je direktno prisrafljen za osovinu radilice, a unutar njega su kalemovi(stator) i odatle struja.
Google kaze da novije 12V verzije(A55) imaju max 80W dinamo.
Nego, zar dvotaktni motor koji se za podmazivanje oslanja na pogonsko tecno gorivo(plus ulje)
nije malo problematican za napajanje gasom ? :)

Jako bih voleo da vidim kako pravis mehurice iz vode :)


Pozdrav
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Slika
Korisnikov avatar
IRalic
Freebiker
 
Postovi: 1786
Pridružio se: 29 Mar 2005, 23:59
Lokacija: Home is where the bike is :D

Re: SUS rekumbent

Postod Petar030 » 16 Sep 2012, 17:26

http://www.youtube.com/watch?v=AG_XYDkpC3k&feature=related ipak stvarno lakse za upravljanje,i manji osovinski razmak,ali kicma boli,ti si reko 30-35stepeni sediste,potpuno se slazem sa time.
Kod ove vrste koliko vidim koristi mali amortizer,kao onaj koje koriste neke sipke sedista.
http://www.youtube.com/watch?v=uDVBZU8pDlM malo salu na stranu
HHO bubler http://www.youtube.com/watch?v=lFDYMfyg7ug,to je deo HHO uredjaja,gde se vrsi zarobljavanje proizvedenog gasa.
Bubler je napunjen vodom,HHO gas se tu skladisti,i odmah salje u usisnu granu SUS motora.
http://www.youtube.com/watch?v=lFDYMfyg7ug http://www.youtube.com/watch?v=yzT3fmhoDG4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=pHTAzUAWFno&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=gG8pzzElF18
http://www.youtube.com/watch?v=6S3AGCT3VBo http://www.youtube.com/watch?v=3JbXLGIL_fc&feature=relmfu
to su neka objasnjenja za uvod u HHO svet
Petar030
 
Postovi: 5
Pridružio se: 14 Sep 2012, 03:35


Povratak na Rekumbent

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju