Recumbenti ... kratke poluge ... i jos ko zna sta

Sve o "ležećim" biciklima

Moderators: IRalic, Moderatori

IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Zipa ..

Post by IRalic »

Ja isto retko koristim veliku sajbnu,
i sa srednjom vozim do oko 30 kmh.
Tek preko 30 prebacim na veliku,da ispravim liniju lanca.

Skoro nikada (sem ako se zesce smorim) nemam kadencu ispod 90
Na ravnom ravnicarskom terenu mozda nekad i smanjimm,
da malo odmorim,
ali na usponu,ni slucajno ispod 90 !


Radujem se trenutku kada cu sesti(pa dobro,leci :-) ) na recumbent,
sa skracenim polugama,pa cu da od sale vrtim +120 :-)
A ako se skrate na 100mm moze da se maxira i preko 250 !!!! :-)))
A 150 se vrti sasvim opusteno.

Dokazano se prave bolje performanse tako.
A i koleno je potpuno rastereceno..
"lactic acid build up" u misicima skoro nestaje..
noga radi punom snagom,i samo u svom optimalnom polozaju ..
i kad se sve sabere ide se mnogo brze ..


posle vise sati pedalanja osecate se ko novi ..

Sto je veoma zanimljivo,
na kontrolisanom naucnom ispitivanju,
nije primeceno da se kod kracih poluga pravi manja snaga (na istom broju obrtaja i za kratku i za dugu polugu)
a posto sa kracom polugom obrtaju rastu,
u konacici se dobije veca snaga.


Kao kod motora na automobilima.
Svi znamo da trkacke masine imaju kratak hod,
a visoku turazu ..
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
NevenB
Freebiker
Posts: 74
Joined: 13 Apr 2005, 11:46
Location: Avala
Contact:

Post by NevenB »

Raliću druže, ti kao da si postao promoter recumbenta :)..
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Paaaa...

Post by IRalic »

Brate Nevene,



Trajk je TAKO mocna stvar .. mnogo je fun !

I za asfalt nema nista bolje od toga !


Ali,ipak .. mtb je mtb .. tu nema price ..
eh,samo da smo dovoljno bogati,
pa da imamo malu ergelicu .. nista preterano .. samo po jedan od svake vrste :-)))
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
misaxtr
Freebiker
Posts: 288
Joined: 06 Jul 2005, 22:51
Location: Beograd

Post by misaxtr »

Naravno, treba experimentisati, da nije bilo toga ko zna da li bi MTB i bio izmisljen...
Javi kako je sa dve sajbne...p.s. nemoj da zaboravis da nastelujes prednji menjac!
Image

MTB-VRH brate!!!
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Hm,zaboravio sam ..

Post by IRalic »

.. da pomenem,da je to kontrolisano istrazivanje vrseno na trkackim biciklima (upright)
i da su svi vrteli na 90 obrtaja u minuti,
i da je u slucaju krace poluge,
smanjen broj otkucaj srca za istu proizvedenu snagu !

Znaci sa vise obrtaja koje omogucava kratka poluga,
proizvodi se veca snaga za isto opterecenje srca,
odnosno isti unos kiseonika ..


Zanimljivo
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
csc-fan
Posts: 29
Joined: 06 Oct 2005, 12:58

Re: Zipa ..

Post by csc-fan »


Radujem se trenutku kada cu sesti(pa dobro,leci :-) ) na recumbent,
sa skracenim polugama,pa cu da od sale vrtim +120 :-)
A ako se skrate na 100mm moze da se maxira i preko 250 !!!! :-)))
A 150 se vrti sasvim opusteno.



A da li si siguran da ces u lezecem polozaju moci da vrtis toliko brzo noge? Zar ipak nije prirodnije/lakse da noge koriste i gravitaciju kada rade? Verujem da je lezeci lakse i brze, da bi i trkaci vozili u tom polozaju.

Btw, gledao sam nedavno na satelitu neka dva tipa koji su na recumbentima isli preko Rusije, Mongolije i Kine (dakle, moze daleko da se dogura). Nije mi bas delovalo da je na takvim biciklima zgodno penjati se, posebno ne po neravnom terenu, jer je teziste znacajno pomereno u nazad i prednji tocak je prilicno nemiran.

Da li imas neki link za taj test sa kracim polugama? Kako je objasnjen manji broj otkucaja srca pri istoj kadenci za krace poluge? Ne deluje mi mnogo logicno na prvi pogled.
User avatar
Serb
Posts: 107
Joined: 03 Feb 2005, 08:20
Location: On the top of the mountain

Post by Serb »

http://www.analyticcycling.com/

Ovo je jedan od najboljih sajtova za analize.

Ja jesam zavrshio medicinu ali stvarno mi nije jasno manji broj otkucaja srca sa kadencom 90 na kurblama od npr. 120cm prema kurblama od 170cm. Tu neko lazhe, jer ako ja sa kurblama koje su 170cm vrtim 90 i ti isto vrtish 90 sa manjim kurblama npr.120 da bi smanjio opterecjenje na srce morash da prebacish na vecji lanchanik pozadi i pri tome cjesh izgubiti brzinu.

Poz.
Image

You mess with a rest now the best will make a mess.
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

Da,znam za ta dva lika,gledao sam i ja to,pre nekih 3 godine na Dicovery-ju

Stabilinost:

Generalno gledano recumbent BICIKL jeste ,
da kazemo manje stabilan nego upright bicikl pri malim brzinama.
Ali nije to TOLIKO problem.

Kod tricikla naravno taj problem uopste ne postoji,jer ima 3 tocka na zemlji,
i potrebno je balansirati (pomerati se izvan sedista)
samo kod kratkih ostrih zaokreta,kako se ne bi zavrsilo na 2 tocka,
ili pak na boku. :-)

Sama stabilnost,dok god postoji inercija nije toliki problem.

Problem kod recumbent bicikla,u poredjenju sa "obicnim" biciklom,
jeste da "nema mrdanja",odnosno ne mozes da ustanes iz sedista,
da prebacujes tezinu napred/nazad,da skaces,naskaces na ivicnjake i sl.

Dakle moze da bude problem kod neke offroad voznje,
koja je tehnicki zahtevna sto se tice tog dela.
Video sam recumbent bicikle svuda,cak i preko kamenjara Tibeta,
ili stepskih bespuca Mongolije ..
tesko da se to tamo moze nazvati "put" ..

Za neke brze makadamske puteve je tricikl mnogo bolji.
Ali naravno nije za neki ozbiljan offrroad,ili JAKO lose puteve,
jer je nizak,i ima sve mane vozila sa 3 traga.
Tesko da bi mogao da ga vozis na nekom putu koji je izrovan
od strane nasih "milih" traktorista,
jer ako ne bi mogao da "spakujes" dva prednja tocka na jednu stranu puta,
tesko da bi mogao da vozis.
Da podsetim da se tragovi tockova krecu od 600 do 800 mm


Ljudi kazu,da kada se stekne malo iskustva i prakse,
moze da se vozi po losijim putevima.
Naravno nikada to ne moze biti isto kao i sa Mbt-om



Sto se tice pedalanja,recumbent je najefikasnija masina za to !
Bas ta gravitacija ne pomaze,kao sto mislis,nego odmaze,
jer istu tu nogu koja ide dole,moras i gore da podignes,zar ne ?
Dakle najbolje je da nemas nikakvu gravitaciju.

Kod recumbenta su ti ledja oslonjena,
te nikada se ne moze desiti da "poskakujes"
kao na biciklu kada "odes u crveno" sa kadencom..
I jednostavno imas oslonac,i mozes lepo i nesmetano da vrtis.

Jos jedna stvar koja je dobra (veoma dobra)
je da su ti noge recimo negde u visini srca,
te srce ne mora "da vuce krv iz peta"
i radi sa mnogo manje opterecenja nego kod "uspravnog" bicikla


Jednostavo pogledaj na netu ko drzi brzinske rekorde,
obicni bicikli ili recumbenti.
Time je sve receno.
Prednost recumbenta se narocito povecava na dugim trkama,
tipa Paris-Brest-Paris,Tronhajm-Oslo,i ostale Audax style trke,
kao i 24 h trke,ili trke na 1000km ...
Jednostavno vozacu je NEUPREDIVO komfornije nego na trkackom biciklu,
i moze duze da pedala pre nego sto se umori.


Trkaci KORISTE recumbente vise nego sto mislis !
Pogledaj recimo ovo http://www.speed101.com/
Da li vidis neki upright da ide 130 kmh samostalno ? Mislim da ne .. ;-)

Pogledaj www.m5-ligfietsen.nl recumbent bicikli sa najvise oborenih recorda.
I pogledaj ono zanimljivo poredjenje koliko se brzo ide sa 250W snage na razlicitim tipovima bicikala.

Isto imas i ovde http://www.legslarry.beerdrinkers.co.uk ... dPower.htm
pa sad vidi - lowrider recumbent je brzi skoro 10kmh naspram road racing bajka.
"standard bajk" je,pa standard bajk :-) recimo mtb,ili trekking.


Ali i na kratkim trkama je recumbent brzi,
jer ima na prvom mestu MNOGO bolju aerodinamiku,
i imaju efikasnije pedalanje,zbog cvrste podpore pod ledjima.
Da ne zaboravim da su kod recumbenta pluca "slobodnija"
te se lakse i dublje dise.
Zamisli koliko se smanji kapacitet pluca
u aero poziciji na TT bajku,u odnosu na "on the top of the bars" poziciji na klasicnom trkackom.





Sto se tice tog testa sa kublama,ne mogu da se setim gde sam to procitao,
a sad ponovo da googlam,tesko .. secam se samo da je bio neki sajt posvecen trkacima,i da je bilo o svemu i svacemu.
I o hrani,picu i gumama i cipelama,
nesto u fazonu "kako postati pobednik" ;-) ali na zdrav nacin.

Elem,kako se postize manje opterecenje srca za istu kadencu.
Jednostavno noge rade efikasnije,
i pogotovo na recumbentu dolazi do izrazaja faktor lakseg rad srca.
Jednostavno je "masina" efikasnija,sa manje gubitaka
na neke nepotrebne pokrete nogu u mrtvim uglovima.


Recumbent vozaci prijavljuju da su im se otkucaji srca smanjili
sa kracim polugama (za istu brzinu,ili isti krug na nekoj stazi)
i da su sa njima mogli da idu brze,jer im je to "visak otkucaja" dozvolio.



Par lepih reci na tu temu (iz ugla vozaca) je rekao Paul Sims of GreenSpeed http://www.greenspeed.com.au/NewGSweb/w ... rants.html


Zasto recumbenti nisu onda toliko popularni koliko su dobri ?
Pa ljude je tesko odcici od nekih navika,
mnogi ne veruju da su recumbenti bolji,
drugi se osecaju "ugorzeno" jer leze,a plus su i nisko postavljeni.

Uspravni bicikli su sa nama 100 godina,i ne moze se sve preko noci promeniti.
Ne zaboravimo da je pozicija vozaca(rider-jahac)nastala po ugledu na jahanje konja !
Kada bi danas neko "ponovo izmisljao" bajk,
sigirno bi posao od sedece pozicije,odnosno pozicije vozaca kola.

Kod brzih drumskih voznji,turinga i sl. recumbent je u VELIKOJ prednosti.
Ali klasican bicikl je ipak nezamenjiv za neke stvari,
kao MtBajking ili voznja po gustom gradskom saobracaju,izmedju automobila ..





I tako .. moram da idem sad .. :-)


Hvala na paznji i prijatno vece.
Ostanite uz program nacinalne televizije ..
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
User avatar
NevenB
Freebiker
Posts: 74
Joined: 13 Apr 2005, 11:46
Location: Avala
Contact:

Post by NevenB »

I vest koju smo upravo primili, tice se upravo pomenutog Discovery kanala, naima, Josh Bender poznatiji kao Bender ce sa timom diskoverija pokusati nesto sto jos do sada niko nije, i to NE na rekumbentu :), skok sa 100 stopa
100 feet = 30.48 meters
Discovery sve placa, gradi rampu, pravi proracune i slicno..
Mi mu zelimo puno srece...
crazy biker
Posts: 117
Joined: 08 Jul 2007, 21:57

Post by crazy biker »

ne mora da znači da je za touring bolji upright jer kolko god bilo lakse probijanje kroz saobraćaj na turama su se bentovi mnogo bolje pokazali(reko mi lik koji turira na bent trajku).
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

crazy biker wrote:ne mora da znači da je za touring bolji upright
a ko je to rekao ? ja nisam :) misljenja sam da je 'bent bolji za sve osim staza koje su tenicki zahtevne i zahtevaju podizanje prednjeg/zadnjeg tocka,skakanje preko prepreka i sl.

Sto se gradske voznje tice,takodje sam misljenja da upright sa uskim volanom to mnogo bolje radi.
Nije toliko vazan koncept bajka,nego sama pozicija vozaca,i preglednost koju ima,ispred i sa strane,a cas se i okrene da vidi sta je iza.
Pregled onoga sta se nalazi tacno ispred prednjego tocka nemoze da se meri za bilo kojim bentom.
Takodje je bitan i momenat stani/kreni/pomeri se
Na za delic sekunde spustis nogu dole,povices sebe/bajk u stranu,
i sa delic sekunde upet krenes.
Na bentu to ide malo teze,i traje duze.

A vidis,ja eto vec mesecima idem svakodnevno na posao sa mojim highracerom,i nije da ne moze da se vozi u guzvi (mada ajde,put od Bataje do NBG kroz Zemun se bas ne moze nazvati extra guzvom),cak sa tako visokim sedistem od zemlje
(nije mi bas komforno da drzim spustenu nogu dugo kada cekam na semaforu,
ali treba uzeti u obzir da se oslanjam prstima,jer mi je sediste izuzetno visoko,vise nego sto sam prvobitno zamislio)
ali ipak to ne radi dobro kao klasican bajk,
pogotovo na nasim ulicama sa svakojakim dzombama,visokim ivicnajvcima i sl.

crazy biker wrote: jer kolko god bilo lakse probijanje kroz saobraćaj na turama su se bentovi mnogo bolje pokazali(reko mi lik koji turira na bent trajku).
Ne da su se bolje pokazali,nego ne moze da se poredi,bar sto se mog iskustva tice.
Podsetimo se na moju propalu turu preko Ukrainskih Karpata do Poljske prosle godine.
Vozio sam 150-160km dnevno,po prilicnoj vrucini,sa punim prtljagom,
dakle bisage napred/nazad sa oko 20kg tereta,bajk full suspension mtb sa 1,5" slickovima.
Posle 3 dana su me tako boleli zglobovi na sakama,i zadnjica,
da bukvalno nisam mogao vise,i u Debrecenu seo na voz do Lvov-a,
bar da odmorim taj jedan dan.
Iz Lvova sam prevezao jos ca.160km to prvog kreveta u Poljskoj,i to samo zato sto sam morao.
Dan odmora mi je doboro dosao,ali sam se posle tih 160km opet osecao isto.

Pre toga sam istim bajsom prelazio skoro svakodnevno 70-90km
vise puta i 120-130,pa cak i 180km u jednom danu (od Subotice do Bataje,sa svracanjem u NS,pa preko Bescanskog mosta autoputem)
Jeste da me je bolelo i tada,uvek kada predjem vise od 100km,
ali sutra je vec prolazilo,evantualno prekosutra.
Vozeci 3 dana uzastopce po 8 sati je rezultiralo trajnim bolom,
i iritacijom medjunozja (nije bilo krvi,al ej boleloooo)
Hvala,ali nikad vise !

Naravno,postoje i drugi upright bajsevi,sa drugacijim polozajem sedenja i upravljaca,
i sirim u udobnijiim sedistima.
Moze da bude udobnije,ali ne radiklano udobnije.
Probao sam sve i svasta,i ipak je sedenje na tako malom prostoru sedenje na malom prostoru ..

Na bentu nema tacaka pod pritiskom,i tako nesto se nikada ne moze desiti.
Jedino sto moze da pravi neugodnost je neodgovarajuca ergonomija,
tipa sediste koje bas i ne pasuje najbolje,ili upravljac u ne bas ugodnom polozaju.
Sto se sedista tice,tvrda su vec oblikovana,te se ne mogu podesavati,
ako ne odgovara oblik,nema velike pomoci.
Male pomoci ima,i to u vidu umetaka,recimo dodaju se kao extra lumbalana potpora,takodje je moguce korigovati i gornji deo koji drzi ledja donekle.




Lezeci pozdrav :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
crazy biker
Posts: 117
Joined: 08 Jul 2007, 21:57

Post by crazy biker »

ako nema bolova na bent bajku mos misliti tek na trajku gde ne moras da odrzavas ravnotezu
crazy biker
Posts: 117
Joined: 08 Jul 2007, 21:57

Post by crazy biker »

a sto se tice ofroad voznje i to se moze resiti bent trajkom sa dobrom opremom(suspenzijom i velikim onim klirensom)
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

crazy biker wrote:ako nema bolova na bent bajku mos misliti tek na trajku gde ne moras da odrzavas ravnotezu
To ti kazem ! :-)


`
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
IRalic
Freebiker
Posts: 1786
Joined: 29 Mar 2005, 23:59
Location: Home is where the bike is :D
Contact:

Post by IRalic »

crazy biker wrote:a sto se tice ofroad voznje i to se moze resiti bent trajkom sa dobrom opremom(suspenzijom i velikim onim klirensom)
Sve se moze resiti,samo je pitanje koliko sretno.

Veliki klirens ne ide bez visokog sedista,a visoko sediste=visoko teziste=lako se izvrne,i treba se mnogo vise njaginjati u krivini.
Pitanje je koliko visoko je dovoljno visoko.

Pogledaj Kettwiesel npr. visok,dugacak,orgoman,prednji tocak gubi kontakt sa podlogom na izuzetno strmim usponima,moras da se naginjes ko niko .. jos ako ima obican menjac koji visi na sredini,onda bas ni klirens nema ..
a i brate,RUZAN JE ! :D

Kod tadpole-a pogonski tocak ume da gubi kontakt sa podlogom na jakom usponu/rastresitom terenu.
Da bi se to resilo treba tocak pomeriti ka napred,sto opet donosi svoje probleme ..
Da li je pogon na sve tockove odgovor ? verovatno da.

Nego, pod offroad mislim na tehnicke singl track staze.
Vozilo za jednim tragom je vozilo sa jednim tragom,i nista mu ne moze prici,osim ako to nije neki tenk po ugledu na HUMMWEE koji ce da srusi pola sume da bi prosao ..

Ne kazem da bent trajk,pa cak i bajk (pogledaj: http://youtube.com/watch?v=9uVpw2QYupQ) ne mogu da se voze van puta,
ali imaju svoja ogranicenja,i uvek ce vozilo sa jednim tragom biti bolje od njih u tom pogledu.
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)
------------------
http://velomotion.weebly.com

Image
Post Reply