auto navigacija i mogucnosti na offroad-u

Ovde možete diskutovati o kartama, njihovom korišćenju, o načinima i opremi za orijentaciju u prirodi. Naravno, raspravama na temu GPS tehnike kao modernom načinu orijentacije je mesto ovde.

Moderator: Moderatori

Post Reply
stanislaw
Posts: 1
Joined: 06 Jan 2010, 10:23

auto navigacija i mogucnosti na offroad-u

Post by stanislaw »

prvo pozdrav svima, nov sam kao clan foruma, ali sam vec dugo na biciklu i po raznim terenima...

mene zanima da li neko ima iskustva sa koriscenjem navigacija za automobil, konkretno ja bi na moj mio 330 na kom imam igo 8.3 auto kartu evrope stavio i neku kartu terena srbije (planine, putici...) ?

da li na postojeci igo moze samo karta ili moram ubaciti i jos jedan software ?

pitam zbog toga sto sam sa ovom navigacijom za kola vise nego zadovoljan, a kako bi mi ponekad u voznji/setnji sumom zatrebala navigacija (samo za potvrdu pravca tj nema potrebe da je stalno ukljucena i stoji u rancu) ne kupuje mi se drugi uredjaj, pa bi sve stavio u jedan ako je to moguce da biram mapu i mod/software koji bi koristio ?

molim za savet

stanislav
ZoranV
Freebiker
Posts: 103
Joined: 04 Aug 2006, 21:12
Contact:

Re: auto navigacija i mogucnosti na offroad-u

Post by ZoranV »

Nisam baš neki poznavaoc auto navigacionih uređaja, ali se bojim da to što si ti mislio ipak nećeš moći. Ukoliko taj aparat nema operativni sistem (kao npr. Windows for Pocket PC) koji može da se nadograđuje (čitaj vrši instalacija programa kao na PC-u) onda nekim lakšim putem to ne može da se izvede. Možda bi moglo da se te mape ubace direktno na memorijsku karticu pa da ih onda software na neki način prepozna. Međutim tu je problem što bi te karte morale biti vektorske, a od vektorskih mapa koje u sebi imaju ucrtane planine, puteve i staze za područje Srbije postoje samo za Garmin uređaje. Možda postoje i neke druge, ali su neupotrebljive. Eh sad ako nađeš način da Garmin vektorsku mapu prebaciš u format čitljiv za Mio uređaj, onda mislim da možeš nečemu i da se nadaš, a ako nema načina onda zaboravi čitavu priču.
Voleo bih da ti Sale ili Peđa Supurović odgovore na ovo pitanje jer su više upućeni u ovu problematiku od mene.
Pozdrav i dobrodošao na forum, Buca
jeepster
Freewheeler
Posts: 9
Joined: 24 Dec 2008, 14:13

Re: auto navigacija i mogucnosti na offroad-u

Post by jeepster »

Potrebno je da otkljucas uredjaj sto se svodi na to da "ubijes" iGO navigacioni softver i da dospes do windows CE dekstopa odnosno windows explorera kako bi mogao da instaliras i pokrenes softver koji se zove OziCE. Pored toga trebas da pronadjes po forumima koji procesor ima tvoj Mio da li je to neki mips, arm ili sta vec jer se softver razlikuje za razlicite tipove procesora. Softver koji ti treba je OziCE (verzija 2.1 ili 2.2) i treba ti standardni ozi eksplorer na kucnom PC-ju (nije obavezno ali pomocu njega georeferenciras karte ako vec nisu georeferencirane ili pravis neke svoje, upravljas trekovima i waypoint-ovima...). Od karata koristis karte za ozi explorer koje je potrebno da konvertujes u odgovarajuci format pomocu Img2ozf alata. Sve u svemu ako kapiras Ozi explorer ukapiraces i da je OziCE varijanta za PNA uredjaje (touch screen obavezno) i da se koristi na veoma slican skoro identican nacin pa nece biti problema.
Link za Ozi ti je www.oziexplorer.com pa tamo imas trial varijante softvera da svuces i probas uz potreban alat za konvertovanje karata. Karte mogu biti i Google Earth satelitski snimci koje su georeferencirane ili obicne papirnate skenirane.
Potreban ti je jos neki task manager softver kojim ces zaustaviti sve nepotrebne programe kako bi smanjio potrosnju struje a osvetljenje ekrana mozes da podesavas iz OziCE-a. Mozes da racunas sa autonomijom od oko sat vremena ili nesto malo preko. Medjutim ceo problem je u tome sto tebi treba svo vreme ukljucen GPS kako bi belezio put kojim si vec prosao da bi eventualno tuda mogao da se vratis ako zalutas ili iz nekog razloga ne mozes da nastavis dalje a u medjuvremenu si daleko odmakao pa je zato autonomija uredjaja zapravo kljucni faktor kojeg je retko ko svestan u smislu pouzdanosti. I jos jedan detalj - na velikoj hladnoci ako drzis PNA negde gde je hladno (ranac npr) autonomija odnosno kapacitet baterije drasticno pada a unutrasnjost jakne je zbog ogromne vlaznosti neodgovarajuce mesto ako ne koristis neku paronepropusnu kesu. Eventualno bi mogao da popravis autonomiju pomocu nekog solarnog punjaca ali si onda sa cenom vec presao cenu nekog outdoor Garmina.
ZoranV
Freebiker
Posts: 103
Joined: 04 Aug 2006, 21:12
Contact:

Re: auto navigacija i mogucnosti na offroad-u

Post by ZoranV »

Eto, nisam znao koji OS ima taj tvoj Mio i da li može da mu se pristupi. U ovom slučaju kao što je opisao Jeepster možeš da mu pristupiš i da instaliraš OZi ili već neki drugi software koji ti odgovara. Ali i ja mislim da se to baš i ne isplati za to što ti hoćeš iz već navedenih razloga. U svakom slučaju možeš da probaš pa da vidiš da li ti odgovara. Možda će ti biti sasvim dovoljno da povremeno uključiš GPS čisto da vidiš poziciju, samo sumnjam da će te to na kraju i zadovoljiti. GPS je čudna naprava, ko se navuče na to onda želi da koristi sve mogućnosti koje mu se pružaju, a to je mnogo više nego povremeno čitanje pozicije.
Pozdrav, Buca
User avatar
barda
Freebiking druid
Posts: 1343
Joined: 14 Mar 2008, 13:57
Location: Novi Sad
Contact:

Re: auto navigacija i mogucnosti na offroad-u

Post by barda »

Evo nešto što će ti najbolje to pojasniti od našeg gurua Saleta (nadam se da mi neće zameriti - ako treba ukloniću sadržaj)

Image
Image
Image
FotoSat (autentični motiv na vašem zidu) - TRIP foto priča -> prati moj TREK
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: auto navigacija i mogucnosti na offroad-u

Post by bluealek »

Naravno Barda da nemam ništa protiv - to su sadržaji koji svojom upotrebnom vrednošću treba da nadžive jedan broj nekog časopisa koji na kioscima provede jedno mesec dana i padne u zaborav...
Post Reply