Jeep Club sa prvim snegom na FG

Kraći i duži izveštaji i putopisi sa vaših putovanja po divljini, bilo planinarskih, bajkerskih ili nekako drugačije koncipiranih

Moderator: Moderatori

User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by bluealek »

Бранко wrote:Нисам сигуран да имам исти став према природи као господин са фотографије.
Džeri je čovek koji voli kampovanje i solo avanturu, i baš ume da uživa u prirodi. Narednog vikenda idemo na Kukavicu, da spavamo u šatoru, a put do mesta gde smo naumili da pobodemo šatore pokušaćemo da proprtimo uz pomoć njegovog TAMića 110-ke, jer metar i po snega nema šanse da se prti JEEP-om u bilo kom scenariju. Na fotografiji koju pominješ Džeri je pokušao da preseče prečicom do puta preko potoka umesto da obilazi kilometar do mosta, uveren da njegov auto (trenutno najbolje opremljen od svih u klubu) to može. I zaista, on je jedini uspeo da pregazi (doduše, uz malo vitlanja).

Pokušajte te male tehničke egzibicije da ukapirate kao na primer Milančetove egzibicije sa pentranjem bajsem po stenama ili slikanje u nemogućim pozicijama na nelogičnom terenu - ljudi imaju prirodnu potrebu da se povremeno upuste u tehničke izazove kojima ispituju i granice sopstvenog umeća i tehnike kojom raspolažu (bez obzira da li su u pitanju automobili ili bicikli). Na nama koji ih vodimo je da obezbedimo da se te igrarije ne dešavaju na mestima gde mogu realno da naprave štetu (ovo konkretno je bilo van granica nacionalnog parka). Dakle, da razmišljaju odgovorno i da ipak imaju neku meru.
Најбитније је, како ја схватам однос према природи, да иза нашег боравка и вожњи по шумама и горама нема физичких доказа да смо ту и били.
Upravo tako! To je poenta i Tread Lightly filozofije - čime god se kretali, ulagati maksimalno napora da prirodu ostavimo u istom, ili čak boljem stanju nego što smo je zatekli (na primer, da pokupimo đubre na koje naiđemo, ugasimo vatru koju je neko pre nas ostavio da tinja, popravimo odron na putu ako možemo, izravnamo neki kolotrag koji će pod dejstvom vode brzo dovesti do dalje degradacije puta, i slično). Jednostavno, prema prirodi se treba ponašati onako kako bismo se ponašali u sopstvenom dvorištu.
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by bluealek »

Sad sam pažljivije pogledao Bardine fotografije i ustanovio da onaj Grand koji ide uz Dumbovac uopšte ne pripada članovima kluba, već da je to onaj u kome je došla neka lokalna ekipa, koja nam se uopšte nije zvanično prijavila za turu. Jednostavno su rešili da tog dana voze sa nama, a pošto je ovo slobodna zemlja u kojoj svako može da se kreće tamo gde hoće, ja nisam imao načina da im to zabranim. Ali ujedno nisam u poziciji ni da odgovaram za njihove postupke - ni ja, ni šumar.
User avatar
barda
Freebiking druid
Posts: 1343
Joined: 14 Mar 2008, 13:57
Location: Novi Sad
Contact:

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by barda »

Glavni fokus su tri tačke, sve ostalo je bilo regularno i nenasilno, po makadamskim ili asfaltnim putevima:

Prvi gde se Sale zaglavio je u okviru Nacionalnog parka (od TV tornja prema manastiru Grgeteg) gde je upravo uprava nacionalnog parka instalirala drvoseče kao bazni logor i gde su prošle godine napravili takvu seču kao da je tajfun prošao tuda (imam i fotografije kao dokaz). Grujo seti se i onih buldotraga oko Stolova gde si mogao pola bicikla da staviš u isti buldotrag (imam negde i te fotografije kao dokaz) - poenta nije da i mi radimo isto, nego je poenta da to treba sprečiti, ali razvaljen put je upravo od uprave parka

Druga tačka je potočić pored nive u ataru Starog Hopova koji nije u okviru parka (takvih potočića i odvodnijh kanala ima pored svakog puta ili u svakoj njivi) - i su isprobavali tehničke mogućnosti

Treća tačka je zeleni Jeep koji je išao 100m duž dumbovačkog potoka, koji je jedini za osudu i van svih propisa (da li je član kluba ili ne, ne znam)

Moje viđenje i upotreba nekog off-road vozila kojeg bih kupio bi bila u sporadičnom silasku sa asfalta, nešto većim klirensom da ne razmišljam o većim rupama ili kamenju, nešto bolje gume i koliko toliko sposoban prenos da se izbori sa malo većim nagibima - čisto da dobacim malo dalje i ponesem više tereta, opreme ili zaliha u samostalnoj organizaciji. Tu bi se zaustavila svaka dalja upotreba vozila, i prelazak na ljudski pogon :wink:

Za neke teže terene, nepoznate, neistražene, potrebno je opremljenije vozilo, vitlo, još jedno ili više vozila, ali se ja u tome za sada ne vidim - dok još imam snage i dok me služi zdravlje da okrećem pedale :wink:
FotoSat (autentični motiv na vašem zidu) - TRIP foto priča -> prati moj TREK
User avatar
shebez
Freebiking druid
Posts: 782
Joined: 03 Aug 2008, 13:16
Location: Beograd
Contact:

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by shebez »

Tread Lightly smernice kazu:
Tread Lightly wrote: Rezervati su područja kojima se gazduje s namerom da se očuvaju ugrožene biljne i životinjske zajednice i iskonski mir koji u njima vlada. To su područja isključivo za pešake i konjanike. Žao nam je, ali u rezervate ne mogu 4×4 vozila i bicikli.
Kad uprava vec cini toliko gluposti sa secom suma i teskom mehanizacijom zasto niste sebe poslusali? Trebao bi malo da propitas clanove kluba :lol: bas me interesuje koliko je njih procitalo ove smernice. :)

Kad ste vec i bili dobrodosli od uprave zasto se nije potrudila da vam otvori rampe nego ste zaobilazili i unistavali put i pored njih. Te rampe su sa razlogom postavljene ali nekoga je ocigledno mrzelo da ih podigne, vec bahato pored njih. Sad se islo levom stranom, sledeci put ce desnom pa cemo dobiti pravi jedan autoput koji ulazi u NP.
Tread Lightly wrote: Kontaktirajte nadzornu službu područja kako biste proverili da li postoji neko određeno doba ili uže područje koje treba izbegavati: na primer, vreme kada je živi svet naročito osetljiv na uznemiravanje (vreme parenja ili donošenja mladunaca na svet), ili kada je tlo isuviše meko i sklono produbljivanju kolotraga; područja koja su naročito bitna za zaštitu zbog retkih i ugroženih biljnih i životinjskih vrsta, specifičnih šumskih zajednica, osetljivog tla; kao i područja koja su problematična jer su isuviše popularna kod izletnika i gde to ima negativan uticaj na prirodno okruženje.
To smo vec konstatovali da su kamioni krivi za to, da li nam trebaju i manji i uzi kolotrazi, koliko god automobili bili manji i oni prave kolotrage. Reci cu samo da na tablama na ulasku pise "Zabranjeno pravljenje buke".
Tread Lightly wrote:Putujte i uživajte u slobodnim aktivnostima uz minimalan uticaj na okruženje
Onaj potok na kome su neki trazili precicu i zaglavili se, iako ni precica nije po Tread Lightly smernicama, ostavilu su ga cak i u boljem stanju nego sto je bio iako nije na podruciju NP.

Ja nezelim da bilo koga odvracam od upotrebe terenskih vozila cak stavise ako bude bolje situacije i ja cu se motorizovati. Samo treba znati za sta se koristi auto, za izivljavanje u blatu i lecenje kompleksa ili da te preveza od tacke a do tacke b, ovde bas mislim na tih dvoje, troje koji su namerno isli preko potoka da se zaglave a ostali ocigledno normalni preko mosta.

Ta ekipa koja je pravila gluposti u Dumbovackom potoku je verovatno usla uz vas u NP, tako da prakticno ostaje kao i da su clanovi Jeep cluba. Nadam se Sale da ces pokrenuti temu na jeep clubu oko ponasanja u prirodi i reci svima da sto je ta ekipa uradila nije Ok. To ne samo da treba oni da znaju nego svi clanovi Jeep cluba.

Neki ljudi ne idu sa tobom zbog prirode vec da bi zadovoljili sopstveni adrenalin, oni koji vole brze voznje smirili su se na auto stazama, napravite i vi vas poligon pa se zaglavljujte koliko hocete ali ne cini te to u najstarijem nacionalnom parku.

Posle ture "Kako smo gasili Rtanj" ova treba da se zove "Kako smo gumama produbljivali staniste za skoro izgubljenu vrstu Pegavog dazdevnjaka".

Reci se samo nastavljaju svasta bi napisao, ali ne zelim da se ovo pretvori u prepucavanje, tako da je ovo moj poslednji post u ovoj temi.
Neka svako preispita sopstvene postupke i sta moze da uradi za bolje drugih.

Pozdrav svima
Kada krenem - znaću kuda, kada stignem - znaću zašto, kad se vratim... znaću kome
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by bluealek »

shebez wrote:Tread Lightly smernice kazu:
Tread Lightly wrote: Rezervati su područja kojima se gazduje s namerom da se očuvaju ugrožene biljne i životinjske zajednice i iskonski mir koji u njima vlada. To su područja isključivo za pešake i konjanike. Žao nam je, ali u rezervate ne mogu 4×4 vozila i bicikli.
Kad uprava vec cini toliko gluposti sa secom suma i teskom mehanizacijom zasto niste sebe poslusali? Trebao bi malo da propitas clanove kluba :lol: bas me interesuje koliko je njih procitalo ove smernice. :)
Ne znam koliko puta treba da ponovim da NISMO išli kroz rezervate (što se ne može reći za onu masovnu najezdu zvanu maraton, kada više desetina hiljada pešaka i bajkera u dva dana izgazi sve unaokolo). Rezervati čine ne više od 10% ukupne površine nacionalnog parka i svuda na prilazima njima postoje table koje te nedvosmisleno na to upozoravaju. Nismo prošli pored ijednog takvog upozorenja.
Kad ste vec i bili dobrodosli od uprave zasto se nije potrudila da vam otvori rampe nego ste zaobilazili i unistavali put i pored njih. Te rampe su sa razlogom postavljene ali nekoga je ocigledno mrzelo da ih podigne, vec bahato pored njih. Sad se islo levom stranom, sledeci put ce desnom pa cemo dobiti pravi jedan autoput koji ulazi u NP.
A ko kaže da nije?! SVE rampe na području parka su nam za ovu priliku još u petak posle podne otključali. Većinu rampi smo uredno otvorili, prošli kroz njih i zatim ih zatvorili, samo jednu smo obišli, jer je već postojao utaban put pored (čisto zato što nas je mrzelo da stajemo da je otvaramo, kad je već jednostano proći). Ne mislim da smo bilo šta uništili ili narušili prolaskom pored rampe.
Tread Lightly wrote: Kontaktirajte nadzornu službu područja kako biste proverili da li postoji neko određeno doba ili uže područje koje treba izbegavati: na primer, vreme kada je živi svet naročito osetljiv na uznemiravanje (vreme parenja ili donošenja mladunaca na svet), ili kada je tlo isuviše meko i sklono produbljivanju kolotraga; područja koja su naročito bitna za zaštitu zbog retkih i ugroženih biljnih i životinjskih vrsta, specifičnih šumskih zajednica, osetljivog tla; kao i područja koja su problematična jer su isuviše popularna kod izletnika i gde to ima negativan uticaj na prirodno okruženje.
To smo vec konstatovali da su kamioni krivi za to, da li nam trebaju i manji i uzi kolotrazi, koliko god automobili bili manji i oni prave kolotrage. Reci cu samo da na tablama na ulasku pise "Zabranjeno pravljenje buke".
Sve smo uradili po pravilima. Tlo nije bilo meko, jer je temperatura bila znatno ispod nule i bilo je zaleđeno (što je i bitno olakšalo kretanje). Nadzornu službu smo kontatirali, najavili se i o svemu se raspitali. Dakle ponavljam, SVE je bilo po pravilima.
Tread Lightly wrote:Putujte i uživajte u slobodnim aktivnostima uz minimalan uticaj na okruženje
Onaj potok na kome su neki trazili precicu i zaglavili se, iako ni precica nije po Tread Lightly smernicama, ostavilu su ga cak i u boljem stanju nego sto je bio iako nije na podruciju NP.
Mislim Đole da krivca za devastaciju prirode tražiš na pogrešnoj strani. Mi zaista ne ostavljamo tragove za sobom (čak ni na mestima gde se neki od članova malo zabave, slično kao što to uostalom imaju običaj da čine i bajkeri tražeći adrenalinske prečice), za razliku od recimo Srbijašumara, koji sebi daju slobodu da čak i pojedine REZERVATE devastiraju sečom (recimo, onaj na Maliniku) i još imaju obraza da tvrde da je "tako moralo". Ili lovci, kojima, kad šušnu sa 20000 evra, dozvole da iz čistog hira ubiju šta god požele. Ili razni amerikanci koji se poslednjih godina muvaju po Homolju pod blagoslovom ovdašnje vlasti, buše tražeći zlatne žile, i tamo gde ih pronađu pretvoriće sve u krugu od nekoliko kilometara u pustoš, samo da bi izvukli lovu iz NAŠE zemlje, ne hajući što uništavaju naše prirodno blago. Mi ništa slično ne bismo uspeli da napravimo makar vozili džipove po 24 sata dnevno unaokolo bez prestanka sledećih 2000 godina. Mi NJIMA smetamo, zato što se muvamo tuda, zato što smo pokretni i možemo iznenadno da se pojavimo, pa vidimo šta rade i pričamo o tome. Zato nemoj da tražiš krivce u ljudima koji dele tvoje vrednosti i brige, jer je naš zajednički neprijatelj neko drugi.
Ja nezelim da bilo koga odvracam od upotrebe terenskih vozila cak stavise ako bude bolje situacije i ja cu se motorizovati. Samo treba znati za sta se koristi auto, za izivljavanje u blatu i lecenje kompleksa ili da te preveza od tacke a do tacke b, ovde bas mislim na tih dvoje, troje koji su namerno isli preko potoka da se zaglave a ostali ocigledno normalni preko mosta.
Lako je teoretisati kada nemaš nikakve obaveze. Ali, kada se prihvatiš vođenja jednog kluba, dolaziš u situaciju da treba uskladiti, pa i vaspitavati različite ljude, istovremeno imati neku viziju i lični plan i obezbediti da nekako taj klub, u skladu s tim planom, raste i razvija se, jer jedino veliki i jak klub može da ima uticaja i da nametne određenu koncepciju kao dominantnu. Već smo suočeni sa otvorenim bojkotom od strane svih onih koji nekritički divljaju po šumama i nikoga ni za šta ne pitaju, a takvi su do osnivanja JCS u Srbiji uglavnom jedino i postojali. Da bi zaista uspešno radio na razvoju ofroud kulture (što i sam naziv kluba govori), moraš ponekad da napraviš i korak nazad, kako bi napravio dva koraka napred. Moraš da stekneš poverenje i autoritet kod nekih ljudi, moraš da praviš takve ture koje će im biti uzbudljive i zanimljive, koje će tu i tamo da zadovolje i njihove adrenalinske ambicije, a da u isto vreme pokušaš da ostaneš dosledan sebi i da kroz iste te ture plasiraš neke vrednosti koje su većini apstraktne. Pritom treba nekako i održati aktivnost kluba preko cele godine. Da ti radiš ovo što ja radim shvatio bi da to baš i nije tako lako. Najlakše je stajati sa strane i smišljati primedbe.
Ta ekipa koja je pravila gluposti u Dumbovackom potoku je verovatno usla uz vas u NP, tako da prakticno ostaje kao i da su clanovi Jeep cluba. Nadam se Sale da ces pokrenuti temu na jeep clubu oko ponasanja u prirodi i reci svima da sto je ta ekipa uradila nije Ok. To ne samo da treba oni da znaju nego svi clanovi Jeep cluba.
Ta ekipa niti je ispunila prijavni list (tako da nemam pojma ni kako se zovu), niti je uplatila kotizaciju, niti je potpisala da prihvata uslove učešća, niti sam ja za njih na Perkovom salašu plaćao ručak, tako da, sa formalno-pravne tačke, oni i nisu bili učesnici naše ture. Jednostavno su se u isto vreme našli na istom mestu kao i mi, i ništa više. Šta misliš da je trebalo da radim? Da zovem policiju i da ih zamolim da ih nekako spreče da nas prate? Ili da zamolim moje da ih malo izdevetaju? Pobogu...
Neki ljudi ne idu sa tobom zbog prirode vec da bi zadovoljili sopstveni adrenalin, oni koji vole brze voznje smirili su se na auto stazama, napravite i vi vas poligon pa se zaglavljujte koliko hocete ali ne cini te to u najstarijem nacionalnom parku.
Još uvek stojim na stanovištu da sam ovu turu pripremio sa maksimalnom pažnjom, poštujući sva pravila i samu činjenicu da se sve odvija na području nacionalnog parka, i mislim da smo uspešno sve sproveli i ipak uspeli da ispoštujemo principe. Mnogo bi se više jakih razloga moglo pronaći da se zabrani masovni pešački i biciklistički maraton na Fruškoj Gori, nego ovo što je naših desetak auta sa dvadesetak učesnika uradilo ovog vikenda. Ja, zapravo, nisam ni imao neku osobitu želju da bilo kakvu zvaničnu manifestaciju organizujemo na području Fruške gore, svestan celokupne problematike nacionalnog parka, ali sam morao da uvažim više puta ponovljene želje članstva da se neki put okupimo da obrnemo krug po FG. Zima je bila prosto idealno vreme za tako nešto, jer nam je letnji program krcat nekim daljim, egzotičnijim i zahtevnijim lokacijama.

Birajući između opcije da na Frušku Goru odemo na divljaka, maltene krišom, okupivši se nezvanično i ne dogovorivši se ni sa kim, i opcije da sve ide legalnim kanalima, uz koordinaciju i dozvolu NP, opredelio sam se za ovu drugu, jer sam smatrao da je primerenija za teren koji ima status nacionalnog parka, želeći da na taj način ne dovedem u pitanje ni reputaciju kluba. No uvek će se naći ljudi kojima čak i takav način smeta (sad počinjem da kapiram oprez nadzorne službe i neke njihove opaske), ali mi je pomalo krivo što to nerazumevanje dolazi prvo od nekih fribajkera, koji su ekipa po atmosferi, drugarstvu i principima vrlo slična onoj u Jeep Club-u (Barda je bio i sa jednima i sa drugima, pa može ovo da potvrdi ili opovrgne). U svakom slučaju, imaćemo neke zajedničke akcije u budućnosti (pre svega mislim na onu po Crnoj Gori krajem juna, a bilo bi lepo da nam se pridružite i na Homolju za Prvi maj), pa će biti prilike da se bolje upoznate i shvatite da imate istu vibraciju i razmišljate na vrlo sličan način.
User avatar
rajko55
Freebiker
Posts: 458
Joined: 08 Jul 2008, 11:06
Location: Pozarevac
Contact:

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by rajko55 »

Ajd malo i ja da kažem (napišem) koju reč . Na zapadu bi taj tip iz parka što je odobrio zaglavio zatvor a vi bi otplaćivali kazne još 4-5 godine kao kredit posle ovih slika,zato ti Sale i dolaze Švajcarci da divljaju i uništavaju šume i polja po Srbiji jer tamo NE SMEJU .
pozdrav
User avatar
Polar
Freebiker
Posts: 308
Joined: 11 Sep 2009, 18:33
Location: Beograd

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by Polar »

Svako ko zađe u livadu,šumu ili planinu,bio pešak,biciklista ili vozač bilo kog motornog vozila,na neki način,remeti red i mir u toj sredini.
Poenta je da toga bude svestan i da,ako je pravi ljubitelj prirode,potruditi će se da njegov boravak u njoj ostane,što je manje moguće vidljiv i sa što manje posledica.
User avatar
barda
Freebiking druid
Posts: 1343
Joined: 14 Mar 2008, 13:57
Location: Novi Sad
Contact:

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by barda »

Mislim da se zaključak sam nametnuo, da bez EDUKACIJE svih i upoznavanja sa jedne (freebikera) i sa druge (jeepera) i sa treće (planinara) strane nema razbijanja predrasuda.

Tako mogu svi više da nauče, razmene mišljenja, bolje upoznaju jedni druge, i mislim da treba organizovati zajedničke akcije baš zbog toga!

Jeeperi će shvatiti da nije sve u vrtenju volana, da pošto imaju najteža prevozna sredstva, moraju i najviše da paze i da treba malo protegnuti noge i uživati izvan Jeep-a, biciklisti da mogu dobiti neku vrstu pomoći da dalje i dublje odu i uvide prednosti rasterećene višednevne vožnje , kao i planinari da upotrebe neko sredstvo i razumeju potrebe drugih... Eto prvi test će biti ove godine za prvi maj :wink:

Možda to stvarno objedinjuje znak KAUP-a - http://serbianoutdoor.com/

Ovakvih tema i razmena mišljenja treba češće upražnjavati... šire se pogledi i vidici, a svako izvuče i neke pouke 8)
FotoSat (autentični motiv na vašem zidu) - TRIP foto priča -> prati moj TREK
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by bluealek »

Rajko, znam ja kako je na zapadu, ali da li TAKO TREBA? Da li je taj stepen restriktivnosti zaista opravdan??? Ja mislim da nije i da takva politika predstavlja grubo narušavanje ljudskih prava, odnosno prava na slobodu kretanja. Zato se i poserem na taj zapad i neću da mi nekakva EU diktira šta ću i kako da radim u svojoj zemlji! Neću da se ovde prepisuje svaka orvelovština sa posranog zapada. Majku mu, valjda možemo i mi da mislimo SVOJOM GLAVOM?! Hoćeš da ti možda sutra propišu i gde možeš da teraš bicikl? Ako ih pustiš, uradiće to, ništa se ne sekiraj. I uredno će da ti naplate taksu na svaki kilometar koji prepedaliraš.

Ne Rajko, niko ne treba da zaglavi ni u kakav zatvor, jer niko nije radio bilo šta što je protivzakonito - sve je rađeno poštujući osnovna pravila ponašanja, pa i postojeće zakone. NIJEDAN rezervat nije narušen, skup je PRIJAVLJEN, a za trasu je tražena DOZVOLA od institucije koja je ovlašćena da o tome odlučuje. Verovatno smo prvi koji su tu dozvolu tražili, jer se drugi inače vozikaju unaokolo ne pitajući nikoga ni za šta. Ni Belgijanci ni Švajcarci ništa nisu UNIŠTAVALI, štaviše, na kampovanju su išli toliko daleko da su čak ZAKOPAVALI sopstvena govna, što sam siguran da ti nikad nisi uradio. Čak su i vodili računa da sapunica pri umivanju ne dospe u vodotokove. Njihova poruka je jasna - ČUVAJTE SVOJU SLOBODU KRETANJA, JER SU NAMA NAŠU ODUZELI. Zato i dolaze kod nas, ne da bi, kako ti kažeš, nešto "uništavali", već da bi bili slobodni, da bi se osećali kao LJUDI. Tako da izrečene tvrdnje odbacujem kao potpuno neistinite insinuacije.

Sa tvojom argumentacijom čak mnogo pre treba ZABRANITI Fruškogorski MTB maraton, jer se ti likovi stropoštavaju kroz šumu sumanutom brzinom po stazama gde često imaju pregled samo dvadesetak metara unapred, i ne daj bože da im se neko slučajno nađe na putu - posledice bi zaista mogle da budu fatalne. Mi barem nikoga ne dovodimo u životnu opasnost. Da ne govorim o degradaciji šumskih puteva kad se njima sjuri par hiljada biciklista.

So, the bottom line is - prestanite već jednom svi da kenjate, jer i ja umem da kenjam na isti način :x
Čast izuzecima koji stvar pokušavaju da sagledaju sa dovoljno duhovne širine i bez isključivosti.
User avatar
barda
Freebiking druid
Posts: 1343
Joined: 14 Mar 2008, 13:57
Location: Novi Sad
Contact:

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by barda »

Strasti su se rasplamsale - Sale ipak treba birati reči
Ovu temu treba podeliti na dva dela, i upozorenje, čak i Saletu da mogu i novi moderatori da zaključaju teme :!:

Samo da vas podsetim da smo bili prvi biciklisti koji su tražili dozvolu za ulazak u NP Đerdap, platili "vodiča" na onom smrdljivom mopedu, da su posle toga naplaćivali posetu svakom lokalitetu i da ste zbog toga i odustali od vožnje u oktobru - viewtopic.php?f=3&t=2362 Tada ste se bunili protiv tih propisa... sada se stvar okrenula?
Da li tako treba da izgleda svaki nacionalni park u Srbiji?

I jedan mail koji sam dobio od Goše o birokratiji i kupusu:

Pitagorina teorema: 24 reči.
Molitva Oče naš: 66 reči.
Arhimedov zakon: 67 reči.
10 božijih zapovesti: 179 reči.
Američka Deklaracija nezavisnosti: 1.300 reči.
Američki Ustav sa svih 27 izmena i dopuna: 7.818 reči.
Propisi EU o prodaji kupusa: 26.911 reči.
FotoSat (autentični motiv na vašem zidu) - TRIP foto priča -> prati moj TREK
alazovic
Freebiking druid
Posts: 773
Joined: 02 Feb 2005, 15:41
Location: Kraljevo, Srbija
Contact:

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by alazovic »

Eto, kao zaključak, reći ću vam da moj prijatelj Veljko, bicikl serviser iz Kraljeva i ja dugo nismo mogli da se složimo oko toga šta je to biciklizam! Naravno, na kraju smo se složili da se ne slažemo :)

Njemu je samo bitno da okreće pedale, bilo kada i bilo gde (uz moj komentar da može komotno da nabavi i trenažer, pa da uživa svakog trenutka), a meni je bicikl samo sredstvo za brže prevaljivanje rastojanja - tj, kao i većina vas, u potpunosti uživam i u planinarenju, kanjoningu, plivanju...
Njemu nije problem da se 26 puta vozi istim putem, a meni je mnogo i ponavljanje iste vožnje dvaput godišnje.

Zato - spustite loptu, niko nikoga ovde ne može da ubedi u nešto u šta taj ne veruje. Na forumima se stavovi ne menjaju, nego se traži najmanji zajednički sadržalac u vezi stvari u kojima se slažemo.

Imam i jednog prijatelja koji me uporno ubeđuje da je veći zaljubljenik u prirodu od mene! Svaki slobodan trenutak on je na nogama u planinama, šumama... Ne podnosi ni džipove, ni bicikle, ni velike gužve... Ne zanima ga ni da li je kiša, sneg, blato, vetar, on uživa u tome što voli! A tip je - lovac :(

Ajd, odo da spavam, baš ste me dotukli večeras ovom pisanijom...
Image
There lie the woods of Lothlórien!...There are no trees like the trees of that land.
For in the autumn their leaves fall not, but turn to gold...
User avatar
Muma Paduri
Freetreker
Posts: 17
Joined: 26 Jun 2009, 20:25

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by Muma Paduri »

Ацо, свака ти је на месту! Барда, фотке су ти одличне!
Људи, акција на Фрушкој Гори била је културно-едукативног карактера са циљем да учесници и виде и сазнају, што је у потпуности постигнуто. Мајка ми је иначе Сремица, деда је имао виноград на Фрушкој, али сам од нашег домаћина шумара Васе Пашића из Чортановаца сазнала много ствари које нисам до тад знала, човек је жива енциклопедија! Акција је припремана изузетно брижљиво (на крају је са нама био и директор Парка), и људи су били ОК. Онај који се појавио ниоткуда, исто тако је и нестао. Овде је проблем што се теренски каравани који имају заиста квалитетне садржаје (на којима се претежно кампује), мешају са рели дивљањима ("Србија 4х4", "Повлен рели"), а то нема ни најтање везе једно са другим, тако да многи изнесени судови овде не одговарају истини. А ја пак немам амбицију да сад објашњавам све те разлике, то морате сами видети, закључити па рећи. На Повлен-релију сам била једном и смучило ми се колико девијација на једном месту. Ја бих то забранила, јер сам убеђена да се ради о штетној и прескупој терапији интимних фрустрација (у вишку пара). Каравани су нешто сасвим друго, али се у то морате сами уверити (на тјубу имате неколико емисија о караванима Старе планине). До тад, не износите судове на памет, јер гледано са стране, то више говори о личним афинитетима и аверзијама.
Рајко, од Швајцараца, које си споменуо, СВИ бисмо могли много да научимо. Немаш појма колико си погрешио.
Е сад оно што је за мене било шокантно, обзиром да сам заклети пешак, а десило се док је Ртањ горео: са Шиљка је силазила врло мала група хрватских планинара, која је еуфорично коментарисала оно што се одигравало и у једном моменту почели су да сликају једни друге тако да се "види иза ватра", а потом ладно, без "здраво", или недајбоже "треба ли помоћ" наставила доле, док смо ми падали на нос од млаћења шаторским крилима и ногама по ватри. ЕКСТРА да даље нећу да коментаришем. Као ни то да нам је мештанин, који нас је сатима посматрао из своје куће, доле на крају рекао да он има чак две ватрогасне метле, а ето, није му пало на памет да помери задњицу и донесе их нам.
Оно што сам хтела да поентирам је да није битно средство, ако се оно адекватно користи, а да је врло важно да човек има СВЕСТ и САВЕСТ. Теренска возила су прављена за терен. На колским, земљаним путевима не расту биљке, користе их трактори много више него џипови. Али - акценат је на џиповима. Ја ту не видим логику, па се зато даље нећу мешати у дискусију
User avatar
barda
Freebiking druid
Posts: 1343
Joined: 14 Mar 2008, 13:57
Location: Novi Sad
Contact:

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by barda »

Ja moram, i isključujem se posle toga, zbog objektivnosti i nekih koji možda nisu upućeni da prikažem slike šta je uprava nacionalnog parka uradila pre dve-tri godine upravo na potezu gde je prošao karavan... Da shvatite razmere uticaja jednih ili drugih

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Daleko smo mi od Švajcarske, a moramo i možemo dosta od njih da naučimo!
FotoSat (autentični motiv na vašem zidu) - TRIP foto priča -> prati moj TREK
User avatar
bluealek
Freebiking druid
Posts: 1986
Joined: 01 Feb 2005, 18:49
Location: Beograd
Contact:

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by bluealek »

Malo sam poražen činjenicom da su ljudi koji su mi prijatelji u stanju da, sa toliko predrasuda, toliko povodljivo, iznesu neke paušalne ocene o nečemu, koje uopšte ne odgovaraju činjeničnom stanju - da su prisustvovali (ne samo ovoj, već i bilo kojoj prethodnoj akciji kluba), bilo bi im jasno da iznete ocene nemaju veze sa životom. Navikao sam već na takve pogromaške pozive od nekih frustriranih, samozvanih ekologa, ali to zaista nisam očekivao od tolerantnih ljudi širokog duha kakvi su fribajkeri. Barda je link ka svom foto albumu postavio u najboljoj nameri, a to je izazvalo upravo suprotan efekat.

Tolerancija i sposobnost da sagledamo drugačije viđenje i drugačiji doživljaj, kao i da ljudima damo pravo na njihov doživljaj jednako koliko za sebe to pravo tražimo, ono je što nam zaista nedostaje. Mi smo letos na onoj šatorskoj turi po Rumuniji u jednom trenutku usred planine naleteli na moto kros trku, koja je išla u suprotnom smeru od našeg smera kretanja. Da su iza neke nepregledne krivine motori naleteli na nas, moglo je da se desi svašta, ali mi nismo gunđali na nesnosnu buku, niti smo tupili da takve stvari u prirodi treba zabraniti, nego smo mirno parkirali pored puta i sačekali pola sata da svi prođu, a onda nastavili dalje ka svom cilju za taj dan. Neki su nam prolazeći otpozdravljali i generalno, bila je to jedna vrlo pozitivna, prijateljska atmosfera.

Isuviše ste skloni da smatrate da je ono što vi radite ok, ali ono što drugi rade nije. Jeste li se nekada zapitali (naročito ti Grujiću, koji si prilično aktivan po Fruškoj Gori kada su adrenalinski bajk spustovi u pitanju) koliko možda pešaci po Fruškoj i bajkere, koji samo tako prozuje u punoj brzini na milimetar od njih, bez zvučnog upozorenja i bilo kakve najave, smatraju za napast i nešto što treba zabraniti? Jeste li se nekada zapitali kako komentarišu to kada prozujite pored njih? Verovatno su tu više od jednom pale neke sočne psovke. Ne, vama smetaju samo motorcikli i kvadovi (i naravno, džipovi), pre svega zato što ih vi ne vozite. Kada biste kojim slučajem vozili nešto od toga, drugačije biste gledali na to. E pa to je pogrešan pristup, koji pokazuje svu ljudsku egocentričnost i sebičnost. Biti tolerantan znači biti u stanju da se staviš u njihovu poziciju, da razumeš njihovu vizuru, čak i onda kada se to tebi lično ne dopada ili smatraš da te ometa, jer sigurno, iz njihove perspektive, i ti njih na neki način ometaš. Najopasnije je sada sopstvene emocije i želje uvijati u nekakve tobožnje "ekološke" argumente koje ćeš proglasiti za opšti društveni interes i na osnovu toga očekivati da javnost anatemiše i sankcioniše to što se tebi ne dopada. Previše je onih koji to čine, štaviše, to je podignuto na nivo zvanične politike u EU.

Ja motorcikle i kvadove ne vozim, slažem se da su u prirodi neuporedivo bučniji nego terenska vozila, iritira me ta buka kada prođu pored mene (slažemo se da je TIŠINA prirodno stanje), ali mi ne pada na pamet da zbog toga tražim da im se uskrati pravo da se na taj način kreću po prirodi. Ja tu buku čujem na par sekundi dok prolaze pored mene i onda ponovo nastaje tišina, a oni istu tu buku slušaju sve vreme, i nalaze se u njenom središtu. Ako to njima ne smeta, ako su oni to u stanju da trpe smatrajući da nešto drugo dobijaju za uzvrat, ko sam onda ja da gunđam na to? Bilo bi to krajnje licemerno. Skloni smo da vidimo trn u tuđem oku, a da previdimo balvan u sopstvenom.

Ljudi, SLOBODA kretanja i boravka u prirodi je vrhovni zakon, najviša tekovina ljudske civlizacije, koja se ne sme olako dovoditi u pitanje. To kako se ko kreće ili boravi je njegova lična stvar i nas ne treba da se tiče. Živite, i pustite druge da žive, jer sigurno bolje od vas znaju zašto to čine na taj način. Veliki sam protivnik hiperregulacije prirode, jer kada čovek (tj. društvo) pomisli da je previše pametan i da on sve zna bolje, kada pomisli da je on u poziciji da nešto u prirodi propisuje ili "štiti", to se vrlo brzo pretvara ili u tragikomediju ili u opasnu manipulaciju čiji je krajnji cilj potpuna komercijalizacija prirodnih resursa, za šta imamo koliko hoćete primera u svetu, a polako počinjemo da ih pronalazimo i u Srbiji. Priroda bez slobode više nije priroda. Priroda u kojoj se postavljaju rampe, putokazi, naplaćuju karte, određuju dozvoljeni i zabranjeni pravci kretanja, od strane raznih službi propisuju pravila ponašanja, gde se sve nadzire, nije mesto gde želim da boravim. Ne znam da li ste svesni da nas, svake godine sve više, stavljaju u kavez? A zbog čega? Da bi nešto "zaštitili" od nas? Kako ne shvatate da je to samo jeftin izgovor kako se ne bismo bunili protiv potpunog potčinjavanja?

Ljudsko društvo je suviše malo, suviše glupo i bespomoćno u poređenju sa silama koje oblikuju život na ovoj planeti. Čovek sebi daje preveliki značaj, i tvrdnja da treba da radimo ovo ili ono, da se uzdržavamo od ovoga ili onoga da bismo nešto "zaštitili" je apsurdna. Čitava koncepcija zaštitarstva je jedna patetična laž, opasan čovekov sistem samoobmanjivanja. Prirodni procesi se ne mogu preokrenuti ili zaustaviti, koliko god se mi oko toga trudili. Žive vrste su i daleko pre pojave homo sapiensa na ovoj planeti nastajale i nestajale, u procesu koji se zove evolucija. Čovek je samo još jedna od tih vrsta, koja na to ne može da ima bitnog uticaja. Dinosaurusi su nestali zbog prirodne kataklizme kakva bi i nas, koliko god mi sebi delovali tehnološki napredni, u trenu zbrisala sa planete. Jeste li čuli da se usred Nemačke nalazi mega vulkan, za koji procenjuju da ima kataklizmičnu erupciju na svakih 12000 godina? Kada bi se to kojim slučajem dogodilo, za jedan dan bi nestala ta evropska "supersila" koja je glavni krivac za diktaturu EU propisa i oko koje deluje da se trenutno sve vrti, a svi njihovi napori da nešto "zaštite" bi takođe nestali zajedno sa Nemačkom i njenim nacionalnim parkovima, u kojima su se siti nakrali para od naplate ulaznica posetiocima.

Zastrašivanje tvrdnjama da čovek alarmantno utiče na efekat staklene bašte i da treba uložiti napore na smanjenju emisije CO2 je notorna glupost čiji je jedini cilj da ćutimo na dalju krađu naših para zbog uvođenja raznih "ekoloških" taksi. Da li znate da 95% CO2 na planeti potiče od isparavanja okeana? Čak i da u potpunosti eliminišemo sopstveni uticaj na emisiju CO2, smanjili bismo ga za samo 5%. Shvatate li manipulaciju? Da li znate šta mogu da budu posledice inverzije magnetnih polova? Šta bi bilo da neki veći asteroid udari u Zemlju? Sve su to stvari na koje ne možemo da utičemo, i zato ne treba da izigravamo male bogove i da sebi dajemo preveliki značaj. Treba pustiti ljude da dišu, da budu isto ono što su bili i pre 50000 godina - slobodni pojedinci, čiji je život i opstanak uslovljen njihovom sposobnošću snalaženja među ostalim bićima u prirodi. A evolucija će reći svoje, kako za čoveka, tako i za ostale biljne i životinjske vrste - ko nije u stanju da se prilagodi, izumire. Tako je oduvek bilo, i biće. Ne budite naivni i nemojte pristajati da budete žrtva novog sistema obmana i manipulacije ljudima, novog načina za uvođenje diktature na planeti, koji se danas moderno naziva EKOLOGIJA.

Još jedno malo pojašnjenje - to što smatram da su postojeći propisi katastrofalno loši, ne znači da na vas apelujem da ih kršite. Smatram da se za izložene principe i promene postojećih propisa treba boriti institucionalnim putem, jer verujem da zdrav razum može da prevlada i da oni mogu da se promene. Ako smo klub registrovali po postojećim zakonima, znači da ćemo se tih zakona pridržavati dokle god su na snazi.
User avatar
LongDistance
Posts: 211
Joined: 09 Jul 2011, 20:35
Location: Krusevac

Re: Jeep Club sa prvim snegom na FG

Post by LongDistance »

Strendzeri naplacuju, ali brate i imaju svasta nesto.
Primer:
http://www.youtube.com/watch?v=iqCkICXWdWI
http://www.youtube.com/watch?v=8TpXCXetLCk

Dok kod nas ili ne naplacuju, ili naplacuju a niko ziv ne zna sta je posle sa tim parama.

Eto ja zelim da budem razmazeni Austrijanac kome su ogranicili slobodu kretanja po brdima ali mi zato napravili "no brake coaster" :) :) :) Bolje nego da budem ponosni vecito siromasni Srbin koji sebi moze da priusti samo da se proseta po brdima jer je besplatno, i gde ce (umesto da uziva u prirodi) da nonstop pronalazi neke plasticne flase, i omot od cipsa, i limenke od mesnog nareska... jer su tu prethodno neki drugi vecito ponosni i vecito siromasni srbi pravili neki piknik a posto su i vecito nevaspitani, jednostavno su sve ostavili, a priroda ce to sve sama da pocisti i da odlozi gde treba...

Da li sam ja za to da jake masine treba da oru planine? Jesam. Odrede se zone koje ce da budu za rovanje, i udri lepo dok ti ne dosadi. Naravno, da me ne napadne odmah neko kako dzipovi ne oru... Nije bitno. Odredi se na svakoj planini zona slobodna za oranje pa nek vozi ko sta stigne. Dzipove, traktore, kamione, frezu... na sta god ko da se pali, nek to vozi...

Ali! Da postoji i odredjena odgovornost. Znaci, prvo jedno 4 5 meseci muski oremo, pa onda se skupimo onako kao na radnoj akciji pre 50 godina pa svi lepo volonterski posle poravnamo i pripremimo teren za sledecu sezonu.

E sad, tu je uvek ona prica gde neko voli da ore, ali posle "nema vremena" za popunjavanje rupa. Nije problem. Plati odredjenu kintu i ti si svoju obavezu namirio.

By the way, mislim da je bila dobra akcija, i steta sto nemam i ja neko dzipce pa da se prikljucim. Zanima me da li bi mozda ona Lada Niva mogla da se uhvati u kostac sa ovakvim preprekama?
Locked